دانلود شبیه سازی مقاله مبدل باک – بوست دو مرحله ای با عملکرد گذر ولتاژ صفر

عنوان فارسی

مبدل باک – بوست دو مرحله ای جدید با عملکرد گذر ولتاژ صفر

عنوان انگلیسی

Novel two stage buck-boost converter with zero-voltage transition operation

کلمات کلیدی

مولفه؛ مبدل باک – بوست دو مرحله ای؛ سلف میانی؛ گذر ولتاژ صفر (ZVT)

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 17
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
56,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Power Electronic and Drive Systems and Technologies Conference (PEDSTC) (کنفرانس تکنولوژی ها و سیستم های درایو و الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (14 صفحه) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مبدل باک – بوست دو مرحله ای

کاربرد اصلی مبدل های کاهنده/ افزاینده در منابع برق DC تنظیم شده است. در این سیستم ها، خروجی با قطبیت منفی در ترمینال مشترک ولتاژ ورودی مورد ترجیح است. ولتاژ خروجی می تواند بالاتر یا پایین تر از ولتاژ ورودی باشد. مبدل باک- بوست بر پایه اتصال آبشاری دو مبدل پایه ، یعنی یک مبدل کاهشی و یک مبدل افزایشی بدست می آید.

بازدهی مبدل یکی از مهم ترین اهداف کاربردی است. بسیاری از تکنیک های سوئیچ نرم در پژوهش های قبلی برای به حداقل رساندن تلفات سوئیچینگ و افزایش بازدهی مبدل های DC/DC پیشنهاد شده اند. برخی از این روش ها شامل تکنیک یکسوسازی سنکرونی هستند که در آن ها جریان دیود چرخش آزاد با سوئیچ های توان اکتیو جایگزین می شوند. این تکنیک به یک القاگر و سوئیچ توان اکتیو کمکی، در کنار سوئیچ های اصلی نیاز دارد.

در این پروژه ، عملکرد ZVT یک مبدل باک- بوست دو مرحله ای جدید متشکل از دو مبدل باک- بوست مشابه با اتصال موازی / شانت معرفی شده است. تجزیه و تحلیل و ملاحظات طراحی توصیف شده اند. پیشنهاد این است که در مبدل پیشنهادی، می توان ولتاژ خروجی را با تغییر فرکانس سوئیچ زنی ، بجای چرخه کار تنظیم کرد. برای تایید تحلیل صورت گرفته ، مبدل مشابهی مورد شبیه سازی قرار گرفته است. نتایج حاصله مهر تاییدی بر عملکرد مبدل پیشنهادی هستند. نتیجه گیری این است که با اعمال سیگنال های گیت در بازه های زمانی مشخص، می توان سوئیچ ها را در ولتاژ صفر روشن کرد. بدین ترتیب می توان بازدهی مبدل را در مقایسه با مبدل تکی با همان مشخصات افزایش داد. از دیگر مزیت های قابل اشاره برای این مبدل می توان به کاهش ریپل در ولتاژ و جریان بار و جریان DC تغذیه ورودی اشاره نمود. این مزایا بدلیل عملکرد موازی دو مبدل تکی پدید می آیند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مبدل باک – بوست دو مرحله ای با عملکرد گذر ولتاژ صفر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.