دانلود شبیه سازی مقاله مبدل کنترل شده دیجیتالی برای منابع انرژی تجدید پذیر

عنوان فارسی

یک مبدل جدید کنترل شده دیجیتالی برای منابع انرژی تجدید پذیر

عنوان انگلیسی

A Novel Digitally Controlled Converter for Renewable Energy Resources

کلمات کلیدی

مدولاسیون عرض پالس (PWM)؛ مبدل باک – بوست مثبت (PBB)؛ موتور DC

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 4 نشریه : IJITEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJITEE
قیمت دانلود مقاله
44,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 19 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE) (مجله بین المللی فناوری نوآورانه و مهندسی کاوش)
ترجمه: دارد (ترجمه 10 صفحه ای در قالب WORD و PDF) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (2 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مبدل کنترل شده دیجیتالی

در بسیاری از سیستم های کاربردی استفاده کننده از مبدل های باک – بوست (BB) برای شارژ باتری، تغییرات زیادی در ولتاژ خروجی پدید می آیند. بدین ترتیب استفاده از تجهیزات اضافی سوئیچینگ منابع انرژی ، امری اجتناب ناپذیر برای پردازش ولتاژهای ورودی مختلف است. بدین ترتیب ولتاژ خروجی پایداری به ثبت می رسد. انواع متعددی از مبدل های غیرایزوله  همچون مبدل کوک، مبدل SEPIC، و غیره وجود دارند. مبدل های کوک، SEPIC و زتا نه تنها از مشکل وجود صفر در نیم صفحه راست رنج می برند، بلکه به دو القاگر نیاز دارند . در، مبدل لو و مشتقات آن هم از مشکل صفر در نیم صفحه راست رنج می برند. آن ها نیز برای تولید ولتاژ خروجی دلخواه کاربرد دارند اما به دو یا تعداد بیشتری القاگر نیاز دارند و لذا بدلیل وجود توابع تبدیل مرتبه بالاتر ، کنترل شان دشوارتر است.از این خازن برای ارتقای پاسخ دینامیک PBB به اغتشاشات ناشی از افزایش بار، یا کاهش ولتاژ ورودی استفاده می شود. برخی کاربردهای DC-DC همچون خودروهای هیبرید، و منابع قدرت هیبرید وجود داشته که به جریان توان دوسمته نیاز دارند. هنگامی که به افزایش/ کاهش ولتاژ نیاز باشد ، کنترل کننده PWM گزینه نویدبخش و امیدوارکننده ای تلقی می شود. چنین مبدلی بر پایه مبدل PBB بنا شده است. در حقیقت ما کنترل کننده PWM دیجیتالی را بکار گرفته ایم که با واکنش دهی به تغییر ولتاژ ورودی، ولتاژ خروجی را در محدوده ای مناسب حفظ می کند. مزیت دیگر آن وجود یک خازن برای ذخیره سازی جریان اضافی موجود در القاگر است.

روش کنترل دیجیتال پیشنهادی برای مبدل PBB ، ولتاژ خروجی مثبتی را تولید می کند. علاوه بر این، مبدل فوق به صورت طبیعی در حالت CCM کار می کند. بدین ترتیب تغییرات چرخه کار در کُل محدوده بار چندان زیاد نخواهد بود. این شرایط زمینه ساز کنترل آسان مبدل هستند. در پروژه حاضر مبدل باک- بوست مثبت با بازدهی بالا ، بعلاوه مدار PWM مربوطه معرفی شده اند. هنگامی که مبدل باک- بوست مثبت در حالت باک – بوست کارمی کند، تلفات سوئیچینگ در مقایسه با سایر روش ها در حد نسبتاً پایین تری قرار می گیرد. مبدل باک- بوست مثبت پیشنهادی ، ورودی قابل تنظیم و دقیقی را تولید می کند و ولتاژش بین 50- 200 ولت در نوسان است. جریان و ولتاژ خروجی ثابت آن روی 10 آمپر و 101 ولت قرار می گیرند. مبدل پیشنهادی با استفاده از تکنیک های PWM دیجیتال ، در مواجهه با تغییرات ولتاژ تغذیه، پاسخ گذرای سریعتری را تولید می کند.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مبدل کنترل شده دیجیتالی برای منابع انرژی تجدید پذیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.