دانلود شبیه سازی مقاله مبدل DC-DC سوئیچینگ ولتاژ صفر با بهره ولتاژ بالا

عنوان فارسی

مبدل DC-DC سوئیچینگ ولتاژ صفر با بهره ولتاژ بالا

عنوان انگلیسی

A Zero-Voltage-Switching DC–DC Converter With High Voltage Gain

کلمات کلیدی

مبدل بوست؛ القاگر کوپل شده؛ بهره ولتاژ بالا؛ بازیابی معکوس؛ سوئیچینگ ولتاژ صفر (ZVS)

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 24
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Electronics (مجله الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات شبیه سازی در 7 صفحه به صورت WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سوئیچینگ ولتاژ صفر (ZVS)

مبدل های DC-DC با گین ولتاژ بالا در بسیاری از کاربردهای صنعتی همچون مرحله فرانت اند ، برای منابع انرژی سبز و تجدیدپذیر ، آرایه های خورشیدی و پیل های سوختی، سیستم های قدرت مبتنی بر منابع باتری و ابرخازن ها بکار می روند. در مبدل های DC-DC با بهره ولتاژ بالا ، ملزومات متعددی همچون گین ولتاژ بالا، تلفات بازیابی معکوس کم، مشخصه های سوئیچ نرم، تنش ولتاژ کم روی سوئیچ ها ، ایزوله سازی برقی ، جریان ورودی پیوسته، بازدهی بالا وجود دارند. به منظور برآورده سازی این ملزومات، توپولوژی های مختلفی پیشنهاد شده اند .

یک مبدل DC-DC با سوئیچ ولتاژ صفر (ZVS) با گین ولتاژ بالا پیشنهاد شده است. این مبدل شامل مرحله مبدل بوست ZVS و مرحله مبدل نیم پُل ZVS است و دو مرحله در یک مرحله ادغام می شوند. مرحله مبدل بوست ZVS جریان ورودی پیوسته ، و عملکردZVS در سوئیچ های توان را ایجاد می کند. مرحله مبدل نیم پُل ZVS گین ولتاژ بالایی تولید می کند. اصول عملکردی و تحلیل سیستمی ارائه شده اند. تحلیل تئوریک و عملکرد مبدل پیشنهادی برای نمونه آزمایشی 100 واتی در فرکانس سوئیچ زنی 108 کیلوهرتز بررسی شده اند.

مبدل DC  نوع AZVS با گین ولتاژ بالا پیشنهاد شده است. این مبدل روشن کردن ZVS دو سوئیچ توان ، و حفظ CCM را ممکن می سازد. علاوه بر این، مشخصه بازیابی معکوس دیودهای خروجی با کنترل نرخ تغییر جریان و استفاده از سلف نشتی ترانسفورماتور بشدت ارتقا یافته است. مبدل پیشنهادی بازدهی و ناحیه ZVS بزرگتری در مقایسه با سایر مبدل های سوئیچ نرم دارد و علت مرحله مبدل بوست ZVS است.

این شبیه سازی در محیط متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به شبیه سازی و خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مبدل DC-DC سوئیچینگ ولتاژ صفر با بهره ولتاژ بالا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.