دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی مبتنی بر مدار آرایه های فتوولتائیک

عنوان فارسی

مدلسازی و شبیه سازی مبتنی بر مدار آرایه های فتوولتائیک

عنوان انگلیسی

Modeling and circuit-based simulation of photovoltaic arrays

کلمات کلیدی

آرایه PV؛ مدلسازی؛ شبیه سازی

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2009 تعداد رفرنس مقاله : 46
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
59,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Brazilian Power Electronics Conference, COBEP (کنفرانس الکترونیک قدرت برزیل)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (20 صفحه به صورت فایل WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مدلسازی آرایه فتوولتائیکی

یک سیستم فتوولتاییک نورخورشید را به برق تبدیل می کند. دستگاه اساسی سیستم فتوولتاییک سلول فتوولتاییک است. با ادغام و ایجاد گروهی از سلول ها، پنل ها یا ماژول ها تولید می شوند.با کنار هم قراردادن پنل ها، آرایه های فتوولتاییک بزرگ ایجاد می شوند. معمولاً از واژه آرایه برای توصیف یک پنل فتوولتاییک (با چندین سلول با اتصال سری/ موازی) یا گروهی از پنل ها استفاده می شود. در اکثر مواقع، محقق علاقه مند به مدلسازی پنل های فتوولتاییک است و آن ها از نوع دستگاه های فتوولتاییک تجاری هستند. تمرکز پروژه فعلی روی مدلسازی ماژول ها یا پنل های فتوولتاییک متشکل از چندین سلول پایه قرار دارد.در توضیحات ضمیمه در انتهای این پروژه، توضیحاتی راجع به چگونگی مدلسازی و شبیه سازی آرایه های فتوولتاییک بزرگ متشکل از چندین پنل با اتصال سری و موازی ارائه شده است.برق موجود در ترمینال های آرایه فتوولتاییک مستقیماً به بارهای کوچکی همچون سیستم های روشنایی و موتورهای DC اعمال می شود. برخی سیستم های کاربردی به مبدل های الکترونیکی برای تبدیل  انرژی الکتریکی بدست آمده از دستگاه های فتوولتاییک نیاز دارند. این مبدل ها قادر به تنظیم ولتاژ و جریان بار، کنترل جریان توان در سیستم های متصل به شبکه و ردگیری نقطه توان حداکثری (MPP) دستگاه هستند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز برخی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

در این پروژه سیر تکاملی روشی برای مدلسازی ریاضیاتی آرایه های فتوولتاییک تحلیل شده است. هدف این روش هماهنگ سازی معادله ریاضیاتی I-V با نتایج بدست آمده از آزمایش روی منحنی I-V یک آرایه کاربردی است. این روش پارامترهای معادله I-V را با استفاده از اطلاعات نامی زیر از دیتاشیت آرایه بدست می آورد : ولتاژ مدار باز، جریان اتصال کوتاه، حداکثر توان خروجی، ولتاژ و جریان در نقطه توان حداکثری ، ضرایب دما / جریان و ولتاژ/ دما.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی مبتنی بر مدار آرایه های فتوولتائیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.