دانلود شبیه سازی مقاله مدل انتشار موج فاکتوریزه شده در شبکه های لوله ای نوع درختی

عنوان فارسی

مدل انتشار موج فاکتوریزه شده در شبکه های لوله ای نوع درختی و کاربردهای آن برای مکانیابی نشت

عنوان انگلیسی

Factorized wave propagation model in tree-type pipe networks and its application to leak localization

کلمات کلیدی

شبکه لوله ای؛ شبکه درختی؛ مکانیابی نشت؛ موج گذرا؛ پردازش میدان تطبیق یافته

درسهای مرتبط

پردازش سیگنال

تعداد صفحات انگلیسی : 24 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 61
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
42,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Mechanical Systems and Signal Processing (سیستم های مکانیکی و پردازش سیگنال)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب مدل انتشار موج فاکتوریزه شده

در یک شبکه لوله‌ای با ساختار درختی نشتی، سر و تخلیه گذرا در یک محل اندازه‌ گیری از برهم ‌نهی امواج در امتداد مجموعه ای از لوله ‌ها که محل اندازه ‌گیری را به هر گره مرزی پیوند می دهند، بوجود می آید. همچنین، راه حل را می توان به بخش عاری از نشتی و همچنین پراکنش ناشی از نشتی تقسیم کرد. لازم به ذکر است که، مورد دوم به صورت خطی با اندازه نشتی و به صورت غیرخطی با محل نشتی متفاوت است. همچنین یافته ها نشان می دهد، در صورتیکه سر مجاور هر گره مرزی اندازه‌گیری شود، می‌توان به طور مجزا و کارآمد هر نشتی با اندازه منطقی را با رویکرد پردازش میدان همسان شناسایی کرد. همچنین شایان ذکر است که اثربخشی طرح شناسایی نشتی حاصل از وابستگی خطی پراکنش موج به اندازه نشت می باشد. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که روش پیشنهادی هم از نظر عددی و هم برای داده‌ های آزمایشی از یک سیستم درختی با لوله‌ های ویسکوالاستیک به صورت موفقیت آمیزی اعمال می شود.

از آنجائیکه نشت به هدر رفتن حجم زیادی از منابع آبی منجر می شود، محلی ‌سازی نشت در سیستم ‌های تامین آب مسئله مهمی محسوب می گردد. همچنین با توجه به اینکه، نشت‌ها نقطه ورود بالقوه آلاینده‌ها می باشند، خطراتی را نیز برای سلامتی در پی دارند. یافته های مربوطه نشان می دهد که از دهه 1990، روش تشخیص نشت مبتنی بر موج گذرا به طور جدی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، ایده این روش، ایجاد امواج فشار فعال در سیستم های لوله با عملکرد ناگهانی دریچه ها یا سایر دستگاه ها است. امواج در سیستم لوله به سمت عقب و جلو منتشر می شوند و در تعامل با نشتی ها قرار دارند و بنابراین حاوی اطلاعاتی در خصوص نحوه ویژگی های نشتی در لوله هستند. با اندازه گیری و تحلیل پاسخ فشار می توان میزان نشتی در سیستم های لوله آب را برآورد کرد. همچنین، روش ‌های تشخیص میزان نشت مبتنی بر حالت گذرا را می‌توان به صورت زیر طبقه ‌بندی نمود: (i) روش مبتنی بر بازتاب گذرا (TRM) (ii) روش ویژگی پاسخ فرکانسی(FRFM)  ( (iiiروش وارونگی موج کامل دامنه زمانی (FWI)  و (IV) روش FWI دامنه فرکانس.

این مقاله مربوط به سال 2021 بوده و شبیه سازی آن در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدل انتشار موج فاکتوریزه شده در شبکه های لوله ای نوع درختی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.