دانلود شبیه سازی مقاله مدل فتوولتائیکی پویا شامل مشخصه خازنی و بایاس معکوس

عنوان فارسی

یک مدل فتوولتائیکی پویا شامل مشخصه های خازنی و بایاس معکوس

عنوان انگلیسی

A Dynamic Photovoltaic Model Incorporating Capacitive and Reverse-Bias Characteristics

کلمات کلیدی

مشخصه؛ مدل دینامیکی و پویا؛ سلول های فتوولتائیکی؛ شکست معکوس؛ ابزار شبیه سازی

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 20
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
67,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 18 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Journal of Photovoltaics (مجله فتوولتائیک)
ترجمه: دارد (ترجمه 17 صفحه ای در قالب فایل WORD و PDF) گزارشکار : دارد (گزارش 17 صفحه ای در قالب WORD) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مدل فتوولتائیکی دینامیکی

به منظور شبیه سازی سلول ها و پنل های فتوولتاییک با جزئیات کامل و زمان محاسباتی حدالمقدور کوتاه ، به مدل های فتوولتاییک دقیقی نیاز داریم. سیستم های کاربردی که قطعاً به این مدل ها نیاز دارند عبارتند از تجهیزات شبیه ساز فتوولتاییک به کار رفته برای آزمایشات کنترل شده در محیط های داخلی، و شبیه سازی های مقیاس بزرگی که در غیر اینصورت هزینه های ساخت چشمگیری را به محققان تحمیل می کنند. مدل های کارآمد PV تعادلی را بین سادگی و دقت برقرار می کنند. بدین ترتیب محاسبات مورد نیاز در سریعترین زمان ممکن اجرا می شوند. در عین حال جزئیات کاملی برای مدلسازی مشخصه های مطلوب فراهم می شوند.

سیستم های فتوولتاییک اکثراً فقط برای مشخصه های DC بایاس فوروارد مدلسازی می شوند. در مدل متداول تک دیودی نیز غالباً به چنین مشخصه ای استناد می شود. علیرغم اینکه چنین رویکردی با دقت منحنی I-V متناظر با بایاس فورووارد پایدار را مدلسازی می کند، اما فاقد دسترسی کافی به مشخصه های دینامیک و بایاس معکوس است. مشخصه های دینامیک که عمدتاً شامل خازن موازی، و القاگر سری هستند ، در خلال برقراری تعامل بین سلول – رشته PV و مبدل های سوئیچ زنی روی شرایط عملیاتی تاثیر می گذارند، یا حالت های گذرای ناگهانی را تجربه می کنند. معمولاً مشخصه های بایاس معکوس انکار می شوند چرا که هدف از طراحی دستگاه های فتوولتاییک، بکار گرفتن آن ها در ناحیه بایاس معکوس نیست. لازم بذکر است که با ایجاد سایه جزئی روی توالی از سیستم های PV، ممکن است سلول های قرار گرفته در سایه وارد بایاس معکوس بشوند. آن ها به نقطه غیرعادی (هات اسپات) تبدیل می شوند و بازدهی عملکردی سلول را به صورت دائمی کاهش می دهند. به منظور بررسی کامل رفتار PV در مواجهه با هات اسپات و سایر خطاها، مدلسازی مشخصه های بایاس معکوس نیز ضروری تلقی می شود.در پژوهش حاضر مدل فتوولتاییک ریاضیاتی جامعی را بر پایه مولفه های مداری تعریف می کنیم. این مدل مشخصه های بایاس فوروارد، معکوس و دینامیک را تحت پوشش قرار می دهد. با انجام یک سری آزمایشات روی سلول فتوولتاییک فاقد نور، تمامی پارامترهای ضروری مدل شناسایی می شوند.مدل پیشنهادی در متلب- سیمولینک پیاده سازی شده است و داده های اندازه گیری شده را با دقت مدلسازی می کند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویری از محیط شبیه سازی و خروجی های آن قرار داده شده است:

سلول های فتوولتائیکی

مشخصه خازنی و بایاس معکوس

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدل فتوولتائیکی پویا شامل مشخصه خازنی و بایاس معکوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.