دانلود شبیه سازی مقاله مدیریت تراکم انتقال با توجه به برنامه های پاسخ به تقاضا

عنوان فارسی

مدیریت تراکم انتقال چندهدفه با توجه به برنامه های پاسخ به تقاضا و زمانبندی مجدد تولید

عنوان انگلیسی

Multi-objective transmission congestion management considering demand response programs and generation rescheduling

کلمات کلیدی

مدیریت تراکم انتقال؛ برنامه های پاسخ به تقاضا (DRP)؛ زمانبندی مجدد تولید؛ بهینه سازی ازدحام ذرات چند هدفه (MOPSO)

درسهای مرتبط

بازار برق

تعداد صفحات انگلیسی : 13 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2018 تعداد رفرنس مقاله : 29
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
119,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Applied Soft Computing Journal (مجله رایانش نرم کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : گزارشکار مختصر دارد (4 صفحه به صورت WORD و PDF که به توضیحات مربوط به شبیه سازی پرداخته است) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m) (تعداد 5 پوشه که مربوط به 5 سناریوی شبیه سازی می باشد)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب مدیریت تراکم انتقال

جزئیات مربوط به این شبیه سازی به همراه نحوه ران کردن و گرفتن خروجی ها، در یک گزارش مختصر به همراه فایل های شبیه سازی، ارائه شده است.

این پروژه در نرم افزار متلب ورژن 2017b انجام شده است. در نتیجه برای ران کردن، بهتر است تا از این ورژن و یا ورژن های بالاتر استفاده گردد. لازم به ذکر است که برای حل پخش بار، باید تولباکس Matpower نیز روی متلب نصب باشد.

با افزایش تقاضا و همچنین تجدید ساختار، بهره گیری از حداکثر ظرفیت خطوط انتقال، مهم تر می گردد. به این صورت، ازدحام خطوط انتقال افزایش می یابد و در نتیجه باعث کاهش حاشیه امنیت و پایداری سیستم، خاموشی، آسیب به تجهیزات و اجرای نادرست قراردادهای بازار برق می شود. اقدامات بکار گرفته شده برای حذف یا بهبود ازدحام، مدیریت ازدحام نامیده می شوند. مدیریت ازدحام، به بهره برداران بازار امکان می دهد تا حداکثر استفاده از شبکه را داشته باشند و امنیت سیستم را حفظ کنند. بنابراین، مدیریت ازدحام رقابت را در همه بخش های بازار برق بهبود می دهد. علاوه بر آن، در سیستم قدرت سنتی با آرایش عمودی، بهره بردار سیستم، جریان خط انتقال را در محدوده مجاز و در کمترین هزینه، تعیین می کند. این درحالی است که در سیستم های قدرت تجدید ساختار شده، مدیریت ازدحام با تفکیک بخش های تولید، انتقال و توزیع و دسترسی آزاد به شبکه انتقال، قدری پیچیده تر شده است. در این حالت بنظر می رسد راهکار، ساختن خطوط انتقال جدید است. با این حال، تعدادی مسائل و موانع اساسی مانند محدودیت های زیست محیطی، مالکیت زمین برای خطوط انتقال و مسائل اقتصادی، باعث غیرعملی شدن این ایده شده اند. روش قیمت گذاری گرهی، یکی از قدیمی ترین روش های مدیریت ازدحام انتقال می باشد. با این روش قیمت گذاری، «بهره بردار مستقل سیستم» (ISO)، قادر به تزریق برق در یک نقطه است و برق را از نقطه دیگری دریافت می کند تا ازدحام را برطرف کند.

در ادامه، یکی از تصاویر مربوط به خروجی شبیه سازی، قرار داده شده است:

«مدیریت سمت تقاضا» (DSM)، بر کاهش مصرف انرژی و مشوق های پولی، تمرکز می کند، هزینه بهره برداری را برطرف می کند، مصرف سوخت را صرفه جویی می کند و هزینه کل ازدحام را به حداقل می رساند. DSM را می توان براساس زمان بندی و اثر اقدامات بکار گرفته شده در مورد استراتژی های مشتری، به موارد زیر طبقه بندی نمود:

  • بازده انرژی (EE)
  • برنامه جابجایی بار
  • پاسخ به تقاضا (DR)
  • رزرو چرخان (SR)

DRP، یکی از روش های جدید، مفید و کارآمد برای مدیریت ازدحام در خطوط انتقال است. در بازارهای قدرت پیشرفته، به مصرف کنندگان فرصت پاسخ به قیمت انرژی در بازار عمده فروشی و تغییر مصرف برق خود متناسب با نوسانات برق داده می شود. با این روش، مشترکان می توانند به جلوگیری از ازدحام خطوط کمک کنند و در مدیریت آن مشارکت داشته باشند. در مورد مشارکت مشترکان در قیمت گذاری مصرف انرژی خود، نه تنها منحنی تقاضای برق از یک منحنی با کشش قیمتی صفر، به یک منحنی حساس به قیمت برق تبدیل می شود، بلکه همچنین استفاده از برق بازار توسط تولید کنندگان برق به میزان مناسب با افزایش رقابت بین تولید کنندگان کاهش می یابد تا قیمت گذاری مناسب تری در بازار برق حاصل شود. DRP ها از اثرات مضر هزینه های مالی و کاهش رفاه اجتماعی، جلوگیری می کنند. مدل سازی DRP ها براساس ماتریس کشش قیمتی است که یکی از مرسوم ترین و قوی ترین روش ها در این زمینه است. روش پاسخ به تقاضا، بخاطر مزیت های بارزش مانند کاهش هزینه ها و بهبود قابلیت اطمینان، بسیار توصیه می شود. DRP ها به دو دسته اصلی: برنامه های مبتنی بر مشوق و مبتنی بر زمان، تقسیم می شوند.

شبیه سازی پاسخ به تقاضا

در این پروژه، مسئله مدیریت ازدحام خطوط انتقال، با استفاده از برنامه ریزی زمانی مجدد تولید و DRP ها، مورد ارزیابی قرار می گیرد. اهداف این مقاله از این قرار می باشند: کمینه سازی هزینه های عملیاتی، کاهش آلودگی و کاهش ازدحام خطوط انتقال سیستم قدرت. پس از تعریف مسئله مدیریت ازدحام سیستم قدرت به عنوان یک مسئله بهینه سازی چندهدفی مقید، از الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات چند هدفی برای حل آن استفاده شد. مسئله بهینه سازی در پنج سناریوی مختلف تعریف شده با استراتژی های کنترل مختلف و بارهای مختلف برروی خطوط انتقال، حل شد. نتایج عددی بدست آمده از این پنج سناریو برروی سیستم آزمون IEEE 30 شین در حالت های مختلف، نشان داده شده اند. نتایج نشان دادند که استفاده از DRP ها، توان بهره بردار در انتخاب جواب های دارای کمترین سطوح هزینه و آلودگی را افزایش می دهد. در یک ازدحام بسیار شدید، توجه به DRP ها در مطالعات مدیریت ازدحام، اجتناب ناپذیر است. علاوه بر آن، استفاده از برنامه ریزی مجدد تولید می تواند تاحدی ازدحام سیستم انتقال قدرت را برطرف کند. در آینده، می توان از مدیریت ازدحام برای کاربرد واقعی پیچیده در زمینه های مختلف مانند مدیریت ازدحام دینامیک تلفیق شده با «قید نرخ رمپ»، بهینه سازی احتمالاتی با توجه به سیستم های انرژی باد یا PV، استفاده نمود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدیریت تراکم انتقال با توجه به برنامه های پاسخ به تقاضا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.