دانلود شبیه سازی مقاله مطالعه ای بر عملکرد موتور القایی به کار گرفته شده در خودروی الکتریکی

عنوان فارسی

مطالعه ای بر عملکرد موتور القایی به کار گرفته شده در خودروی الکتریکی

عنوان انگلیسی

Studying the Performances of Induction Motor Used in Electric Car

کلمات کلیدی

موتورهای القایی سه فاز؛ اینورترهای الکترونیکی؛ شبیه سازی؛ خودروی الکتریکی

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 6
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
62,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Energy Procedia (پروسدیا انرژی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (23 صفحه) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m و .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

موتور القایی در خودروی الکتریکی

تحولات بزرگ مربوط به سیستم های داریور موتور با جریان متناوب در بسیاری از کاربردهای عملیات صنعتی و فناوری به گسترش سریع موتورهای القایی کمک کرده است. این موتور در مقایسه با موتورهای جریان مستقیم موقعیت والایی دارد.IM  دارای مزایای ذیل می باشد:

  • IM هیچ جمع کننده و جاروبکی ندارد، بنابراین به نگهداری کمتری نیاز دارد.
  • هزینه IM با توان اسمی یکسان، کمتر از هزینه موتورهای DC است.
  • وزن IM با توان اسمی یکسان، کمتر از وزن موتورهای DC است.
  • IM قوی تر از موتورهای DC است و می تواند در شرایط محیطی غیر طبیعی بهتر کار کند.
  • IM را می توان با ولتاژ اسمی تا 25 کیلو ولت تولید کرد.
  • IM را می توان با توان بیشتر تولید کرد و به دور rpm50000 دور رساند.

در چنین چارچوبی، این پروژه به دنبال بررسی عملکرد موتور القایی مورد استفاده در اتومبیل های الکتریکی و همچنین عملکرد کنترل کننده مورد استفاده برای راندن این موتور القایی است و منجر به تحقق بهترین نتایج می شود. این کنترل کننده باید به راحتی و با هزینه کم تولید شود و مطابق آخرین نظریه های رانش و کنترل موتورهای القایی، مناسب ترین و مدرن ترین آنها یعنی کنترل برداری بر اساس جهت یابی میدان عمل می کند. این پروژه شامل بررسی عملکرد موتور القایی سه فاز از جمله اینورتر الکترونیکی برای هدایت این موتور و کنترل سرعت آن می باشد، تا بتواند در اتومبیل خاصی که در سوریه تولید شده نصب گردد و آن را به ماشین الکتریکی تبدیل کند. مطالعه بر روی عملکرد موتور بر اساس فرضیه تغییر بار ماشین از یک مسافر (راننده) به پنج مسافر انجام شد؛ همچنین مطالعه بر روی عملکرد موتور بر حسب تغییر شیب جاده و بارگیری ماشین با تعداد متفاوتی مسافر انجام شد؛ ماشین در نظر گرفته شده در خیابان های عادی و جاده های بیرون شهری حرکت می کند.

این تحقیق شامل بررسی عملکرد موتور القایی مورد استفاده در ماشین برقی و همچنین عملکرد یک اینورتر الکترونیکی مبتنی بر کنترل امتدادیابی میدانی می باشد که برای رانش این موتور القایی مورد استفاده قرار گرفته است. معادلات در حال اجرایIM  و کنترل کننده در حالت دینامیک در چهارچوب مرجعd-q  در نظر گرفته شدند. این معادلات با استفاده از امکانات سیم پاور متلب (Matlab Simpower) به صورت کامپیوتری مدل سازی شدند و کسب یک مدل کامل کمک نمودند. IM سه فاز در نظر گرفته شده و از پارامترهای آن برای شبیه سازی استفاده شده است تا در ماشین خاصی که در سوریه ساخته شده نصب گردد و آن را به ماشین الکتریکی تبدیل کند. همچنین، دربردارنده بررسی رانش اینورتر الکترونیکی مناسب برای هدایت این موتور و کنترل سرعت آن می باشد. این پروژه بر اساس فناوری کنترل بردار انجام می شود. مطالعه بر روی عملکرد موتور بر اساس فرضیه تغییر بار ماشین از یک مسافر (راننده) به پنج مسافر و داشتن گشتاورهای مقاوم متفاوت انجام شد. آزمایشات موتور القایی مورد استفاده در ماشین الکتریکی، حرکت ماشین را با داشتن یک سرنشین در هنگام توقف آن شبیه سازی می کند؛ حرکت ماشین الکتریکی را با شروع IM از سرعت 0 و تسریع تا رسیدن به سرعت ثابت شبیه سازی می کند، این سرعت ثابت را برای مدت زمانی نگه می دارد، سپس سرعت را تا متوقف شدن ماشین کاهش می دهد و در نهایت حرکت ماشین الکتریکی در جاده های روستایی که دارای چند چاله و شیب های کوچک می باشد و باعث چندین شتاب کوچک و وقفه ناگهانی می شود، را شبیه سازی می نماید.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از شکل موج های خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مطالعه ای بر عملکرد موتور القایی به کار گرفته شده در خودروی الکتریکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.