دانلود شبیه سازی مقاله مکانیابی منابع تولید پراکنده خورشیدی و بادی در شبکه توزیع

عنوان فارسی

مکانیابی منابع تولید پراکنده خورشیدی و بادی در شبکه توزیع در راستای کاهش تلفات و بهبود پایداری ولتاژ

عنوان انگلیسی

Placement of wind and solar based DGs in distribution system for power loss minimization and voltage stability improvement

کلمات کلیدی

تولید پراکنده؛ روش PSO؛ ضریب پایداری ولتاژ؛ مکانیابی بهینه؛ تلفات توان

درسهای مرتبط

جایابی بهینه

تعداد صفحات انگلیسی : 15 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 43
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
98,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Electrical Power & Energy Systems (مجله بین المللی سیستم های انرژی و توان)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مکانیابی DG خورشیدی و بادی در شبکه توزیع

با رشد تقاضای برق در شبکه توزیع، حیطه و زمینه بالقوه برای پژوهش از نظر تحلیل شبکه توزیع در برآورده کردن تقاضا با زیرساخت فعلی، بوجود می آید. کمبود قابلیت های حمل جریان توزیع و افزایش توجه به کاربرد فنآوری سبز باعث استفاده از «تولید پراکنده» (DG) شده است. DG یک تولید توان مقیاس کوچک است که معمولاً در سیستم توزیع گنجانده می شود. واحدهای DG عمدتاً بوسیله باد، تابش خورشیدی و پیل سوختی، برقدار می شوند. تعدادی فنآوری DG در بازار امروزی وجود دارد و تعداد اندکی هنوز در مرحله پژوهش و توسعه می باشند. از میان فنآوریهای موجود، فنآوریهای DG برپایه باد و تابش خورشیدی قرار است بر بازار برق غالب شوند که این بخاطر مشخصات سازگار با محیط زیست و دسترسی زیاد به این منابع است.

این پروژه، یک روش مبتنی بر «بهینه سازی ازدحام ذرات» (PSO) چند هدفی نوین برای جانمایی و مکانیابی بهینه واحدهای «تولید پراکنده» (DG) مبتنی بر انرژی باد و خورشیدی در سیستم توزیع، ارائه داده است. روش پیشنهادی می تواند با محدودیت های حد توان و ولتاژ مشخص شده توسط شرکت برق، همخوانی داشته باشد. هدف این روش بهبود حاشیه پایداری ولتاژ و کاهش تلفات توان شبکه با بکار گیری منابع از واحدهای DG می باشد. یک « ضریب پایداری ولتاژ» (VSF) جدید در این پروژه استخراج می شود تا بوسیله آن سطح پایداری ولتاژ شین های مختلف در شبکه، اندازه گیری شود. VSF برای سنجش شرایط پایداری ولتاژ کل شبکه نیز استفاده می شود. در مقایسه با شاخص های پایداری ولتاژ دیگر، می توان نتیجه گیری کرد که VSF توسعه یافته بسیار کارآمد است و فرم ساده ای دارد. با بکار گیری مدلسازی عملکردی، مکانیابی و اندازه یابی بهینه «واحد مولد توربین بادی» (WTGU) و آرایه فتوولتائیک (PV) در سیستم توزیع به بحث گذاشته می شوند. مکانیابی بهینه آرایه های PV با رابط اینورتر و WTGU ها در سیستم توزیع شعاعی 12 شین، 15 شین، 33 شین و 69 شین مورد بررسی قرار گرفته اند. مکان ها و اندازه های بهینه WTGU ها و آرایه های PV در سیستم های توزیع مختلف در سطح نفوذ بیشینه سنجش شدند. مشاهده می شود که روش پیشنهادی موثرتر از روش های اندازه یابی DG دیگر در زمینه کمینه سازی تلفات توان و بهبود پایداری ولتاژ سیستم عمل می کند. علاوه بر آن، WTGU ها و آرایه های PV به عنوان منابع توان اکتیو و راکتیو در مدهای ضریب توان (p.f) مختلف، مورد ملاحظه قرار می گیرند. با تحلیل نتایج می توان نتیجه گیری کرد که DG مبتنی بر باد و خورشیدی در مد p.f پس فاز، باعث بهبود بیشتر پروفایل ولتاژ شین های توزیع می شود. همچنین نتایج آشکار می کنند که بزرگی ولتاژ شینه ها با افزایش نفوذ DG افزایش می یابد. روش پیشنهادی برای اندازه یابی و مکانیابی DG مبتنی بر چندین اینورتر با منابع توان راکتیو استاتیک، بسیار مفید است. اما، این پروژه را می توان با منابع توان راکتیو دینامیک DG های برپایه اینورتر، بیشتر تعمیم داد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

مکانیابی منابع تولید پراکنده خورشیدی و بادی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مکانیابی منابع تولید پراکنده خورشیدی و بادی در شبکه توزیع”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.