دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی میکروتوربین در حالت جزیره ای و متصل به شبکه

عنوان فارسی

مدلسازی و شبیه سازی میکروتوربین در حالت جزیره ای و متصل به شبکه به عنوان منبع انرژی پراکنده

عنوان انگلیسی

Modelling and Simulation of Microturbine in Islanded and Grid-connected Mode as Distributed Energy Resource

کلمات کلیدی

میکروتوربین؛ ژنراتور سنکرون؛ بازیابی کننده (ریکاوراتور)؛ منابع انرژی پراکنده؛ کنترل سرعت

درسهای مرتبط

توزیع انرژی الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2008 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
68,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی

ناموجود

آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE General Meeting Power & Energy Society (انجمن برق و انرژی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب مدلسازی میکروتوربین به عنوان منبع تولید پراکنده

در سالهای اخیر، DERها به عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد سیستم قدرت الکتریکی، تولید انرژی با هزینه اندک و افزایش بهره وری کلی انرژی، توجهات بسیاری از محققان را به خود معطوف کرده اند. همچنین لازم به ذکر است که، DERها منابع انرژی بوده و در مجاورت بار قرار دارند. همچنین شایان ذکر است که، با قرار دادن منابع در مجاورت بار، هزینه های انتقال و توزیع و مسائل مربوط به انتقال به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابند. علاوه بر این، استفاده از DER می تواند به کاهش مسائل مربوط به انتقال و توزیع و همچنین محدودیت ها و همچنین بهبود کیفیت توان و قابلیت اطمینان منجر شود. به علاوه اینکه، DER ها متشکل از انواع مختلفی از فناوری های تولید توزیع شده و مدولار (DG) بوده و از قابلیت ادغام با سیستم های مدیریت و ذخیره انرژی نیز برخوردار هستند. همچنین، دستگاه‌های DER استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده کارآمدتر از گرمای اتلاف را در زمینه سیستم های ترکیبی حرارت و برق (CHP ) و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای امکانپذیر می کنند. لازم به ذکر است که، پیشرفت‌های اخیر فناوری در انواع مختلف DERها، نظیر میکروتوربین‌ها، سلول‌های سوختی، نیروگاه های برق آبی کوچک، ذخیره‌سازی باتری و غیره، فرصتی را برای ادغام در مقیاس وسیع DERها در سیستم‌های توزیع به ارمغان آورده است. شایان ذکر است که با در نظر گرفتن بازسازی فعلی تاسیسات برق و همچنین تدابیر زیست محیطی عمومی، روش پیشنهادی، عملی ترین رویکرد جهت رسیدگی به تقاضای افزایش توان و الزامات کیفیت توان به شمار می آید.  همچنین MT ها توربین های گازی کوچکی هستند که دارای چرخه ساده ای می باشند. علاوه بر این، خروجی میکروتوربین ها به طور معمول در محدوده ای بین 25 تا 300 کیلووات قرار دارد. همچنین، آنها بخشی از یک تکامل کلی در فن آوری توربین گاز محسوب می شوند. در ضمن، تکنیک های تعبیه شده در ماشین های بزرگتر، با هدف بهبود عملکرد، معمولاً در MT ها در نظر گرفته شده اند و شامل بازیابی، فن آوری های انتشار کم NOx و استفاده از مواد پیشرفته نظیر سرامیک برای بخش های مهم و بحث برانگیز است. همچنین، بر خلاف ژنراتورهای پشتیبان سنتی، MT ها به نحوی طراحی شده اند که برای مدت زمان طولانی کار کرده و نیاز چندانی به تعمیر و نگهداری نداشته باشند. همچنین آنها می توانند الزامات بار پایه مشتری را تامین کرده و یا در زمینه کاربردهای جایگزین، پیک سایی و تولید همزمان نیز به کار گرفته شوند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است.

در این پروژه، مدل‌سازی و شبیه‌سازی میکروتوربین برای عملکرد آن هم در حالت جزیره‌ای و هم در حالت اتصال به شبکه، انجام شده است. همچنین، عملکرد تابع بار آن به عنوان منبع انرژی توزیع شده با بارهای دارای اولویت، به طور کامل آزمایش شده و اعتبار سنجی شده است. همچنین، از طریق یک سیستم کنترل سرعت مجهز به ژنراتور سنکرون MT شبیه سازی هایی صورت گرفته است تا برای بارهای متغیر، سرعت را در حد ثابت نگاه دارد. علاوه بر این در مطالعه حاضر،  ویژگی های تابع بار حاصل از مطالعات شبیه سازی شده در محیط متلب- سیمولینک نیز مورد تحلیل قرار گرفته است. همچنین، یافته های بدست آمده حاکی از آن است که MT می تواند هم در حالت جزیره ای و هم در حالت اتصال به شبکه به عنوان یک منبع انرژی توزیع شده برای تامین نیازهای بار مشتری در صورت نیاز به کار گرفته شود. همچنین با توجه به اینکه، میکروتوربین ها غالبا برای سیستم های CHP با بهره وری انرژی بسیار بالا، مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد آن با توجه به ژنراتورهای پراکنده که هم با سوخت های معمول و هم با سوخت های زیستی کار می کنند بسیار قابل ملاحظه است. همچنین پس از حل مسائل بحث برانگیز در زمینه حفاظت های ضد جزیره ای و جزیره ای برای پیاده سازی موفق ریزشبکه ها، مدل پیشنهادی برای پیاده سازی آنلاین آن در ریزشبکه بسیار کاربردی و موثر می باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی میکروتوربین در حالت جزیره ای و متصل به شبکه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.