دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل پایداری ولتاژ با جبرانساز استاتیک توان راکتیو برای خطاهای سیستم قدرت

عنوان فارسی

تحلیل پایداری ولتاژ با جبرانساز استاتیک توان راکتیو (SVC) برای خطاهای مختلف در سیستم قدرت با و بدون تثبیت کننده سیستم قدرت (PSS)

عنوان انگلیسی

Voltage Stability Analysis with Static Var Compensator (SVC) for Various Faults in Power System with and Without Power System Stabilizers (PSS)

کلمات کلیدی

FACTS؛ PSS؛ SVC؛ پایداری گذرا؛ خطای تک خط به زمین (SLG)؛ خطای خط به خط (LL و LLG)

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت، کنترل توان راکتیو ، حفاظت از سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 18
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
67,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology (مجله پژوهشی فناوری، مهندسی و علوم کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (گزارشکار 13 صفحه ای در قالب WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (3 فایل سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

تحلیل پایداری ولتاژ با SVC

سیستم های قدرت الکتریکی در حال تغییر امروزی، نیاز رو به رشد به انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان، پاسخ سریع و دقت در زمینه تولید توان الکتریکی، انتقال، توزیع و مصرف، بوجود می آورند. «سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر» (FACTS)، ادوات جدیدی از فنآوریهای نوین اخیر می باشند که قادر به تغییر ولتاژ، زاویه فاز و یا امپدانس در نقاط خاص در سیستم های قدرت می باشند. پاسخ سریع آنها، پتانسیل زیادی برای بهبود پایداری سیستم قدرت، فراتر از کنترل پخش حالت پایدار، حاصل می کند. از جمله ادوات FACTS، «جبرانساز وار استاتیک» (SVC) را می توان نام برد که جبرانسازی راکتیو دینامیک سریع برای پشتیبانی ولتاژ در شرایط رویدادی حاصل می کند که در غیراینصورت، ولتاژ برای مدت زمان طولانی، سرکوب می شود. همچنین SVC، نوسانات توان را میرا می کند و تلفات سیستم را بوسیله کنترل بهینه توان راکتیو، کاهش می دهد. در برخی پروژه های مرتبط، روش های موثر کنترل، برای کنترل SVC پیاده سازی شده اند تا نوسانات توان، میرا سازی شوند. از برنامه متلب/سیمولینک در این پروژه برای انجام شبیه سازی ها بر تنظیم ولتاژ در نقطه اتصال SVC برای این سیستم، استفاده شده است. اما، هدف این پروژه، بهبود پایداری ولتاژ با استفاده از جبرانساز وار استاتیک در حین رخداد خطا در سیستم می باشد.

در این پروژه، ساختار پایه یک SVC که تحت کنترل ولتاژ شین نوع کار می کند، و مدل آن، توصیف می شود. این مدل براساس نشان دادن کنترلر به صورت امپدانس متغیر است که با زاویه آتش «راکتور کنترل شده با تریستور» (TCR)، که برای کنترل ولتاژ در سیستم استفاده می شود، تغییر پیدا می کند. شبیه سازی های انجام شده، تایید کردند که جبرانساز وار استاتیک، می تواند پشتیبانی ولتاژ عملکرد سریع، که برای جلوگیری از احتمال کاهش ولتاژ و افت ولتاژ در شین متصل شده به آن، لازم است، فراهم کند. در این پروژه، اثربخشی ادوات FACTS شنت، مانند SVC در بهبود پایداری گذرای یک سیستم قدرت دو منطقه ای ساده با مطالعات مختلف، مانند بررسی پاسخ SVC به پدیده های گذرا بخاطر خطاهای مختلف مانند خطاهای تک خط به زمین، خط به خط، خط به خط به زمین، و در نهایت سه فاز به زمین، بررسی شده اند، مورد مطالعه قرار گرفتند. در مطالعات بالا، اثر PSS مدنظر قرار گرفت و شبیه سازی دوباره بدون PSS انجام شد. و در نهایت، مقایسه بین نتایج، انجام گردید. همچنین نشان می دهد که هنگامی که یک جهت از پیش تعریف شده از پخش توان حقیقی وجود داشته باشد، ادوات FACTS شنت لازم است قدری مرکز، به سمت انتهای ارسال کننده توان قرار داده شود تا به حداکثر مزیت از دیدگاه پایداری، دست یافته شود. مکان بهینه این ادوات نیز به مقدار بار محلی و بار عبوری بستگی دارد و ملاحظه می شود که هنگامی که مقدار بار محلی افزایش می یابد، مکان بهینه را از دیدگاه پایداری گذرا، به سمت انتهای فرستنده، حرکت می دهد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نیز خروجی های آن قرار داده شده است:

تحلیل پایداری ولتاژ با جبرانساز استاتیک توان راکتیو

تثبیت کننده سیستم قدرت (PSS)

خطاهای مختلف در سیستم قدرت

خطای تک خط به زمین (SLG)

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل پایداری ولتاژ با جبرانساز استاتیک توان راکتیو برای خطاهای سیستم قدرت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.