دانلود شبیه سازی مقاله کنترل مبتنی بر برآورد توان راکتیو برای بازیاب ولتاژ دینامیک (DVR)

عنوان فارسی

کنترل مبتنی بر برآورد توان راکتیو برای بازیاب ولتاژ دینامیک (DVR) به صورت خود پشتیبان

عنوان انگلیسی

Reactive power estimation based control of self supported dynamic voltage restorer (DVR)

کلمات کلیدی

بازیاب دینامیکی ولتاژ؛ کیفیت توان؛ افت ولتاژ؛ خیز ولتاژ؛ جبران عدم تعادل ولتاژ

درسهای مرتبط

کنترل توان راکتیو

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 28
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
49,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Harmonics and Quality of Power (کنفرانس بین المللی هارمونیک ها و کیفیت توان)
ترجمه: دارد (ترجمه 16 صفحه ای در قالب WORD و PDF) گزارشکار : دارد (توضیحات شبیه سازی در 17 صفحه در قالب WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (5 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب برآورد توان راکتیو

در سال های اخیر، مسائل مربوط به کیفیت توان (PQ) و یافتن راه حل هایی برای رفع این مسائل از اهمیت فزاینده ای برخوردار بوده است. از جمله دلایل اصلی کیفیت پایین توان را می توان اینگونه برشمرد: استفاده گسترده از بارهای غیرخطی در سیستم توزیع جهت استفاده بهینه و کنترل شده از انرژی، ادغام مولدهای پراکنده بر اساس انرژی تجدیدپذیر (نظیر خورشید و باد) و وقوع خطاهای مکرر در شبکه برق. تحت نام عمومی ادوات توان سفارشی، گروه جدیدی از جبران‌کننده‌ها نظیر بازیاب دینامیکی ولتاژ (DVR)، جبرانساز سنکرون استاتیکی توزیع (DSTATCOM)  و بهساز يکپارچه کيفيت توان (UPQC) با پیشرفت هایی همراه بوده و برای بهبود کیفیت توان در سیستم توزیع مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که، برخی از بارهای بحرانی نظیر صنایع غذایی لبنی، صنعت تولید تراشه، شبکه های گسترده رایانه ای و غیره، جهت تامین، تحت تاثیر مسائل مربوط به کیفیت توان قرار دارند. کاهش و ازدیاد ولتاژ، حالت گذرا، عدم تعادل و اعوجاج هارمونیکی، از جمله مسائل مربوط به کیفیت توان در ولتاژ تغذیه محسوب می شوند. اما مسائل مربوط به کیفیت، به نحو موثری از طریق دستگاه DVR قابل جبران می باشد. DVR، یک مبدل منبع ولتاژ (VSC) مبتنی بر دستگاه الکترونیک قدرت است که از طریق یک ترانسفورماتور سری، به صورت سری بین منبع تغذیه و بارهای حساس متصل می شود و با تزریق ولتاژ جبران کننده به خط توزیع می تواند در برابر مسائل مربوط به کیفیت ولتاژ سمت منبع تغذیه از بارهای حساس محافظت کند. زمانیکه ولتاژهای تزریق شده توسط DVR در جریان های فیدر به صورت تربیعی باشد، برای جبران، هیچ نیازی به توان اکتیو نیست. همچنین برای دستیابی به یک باس DC خود نگهدار، مقدار کمی از توان اکتیو برای رفع تلفات سیستم DVR بایستی پشتیبانی شود. یکی از معایب تزریق ولتاژ تربیعی این است که در صورت افت/ ازدیاد ولتاژ، ولتاژ بازسازی شده ممکن است با ولتاژی که قبلا در حالت افت یا ازدیاد قرار داشته است، هم فاز نباشد. همچنین لازم به ذکر است که، محدوده جبران شدیدا تحت تاثیر ضریب توان بار قرار دارد.

این پروژه در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و در ادامه نیز تعدادی از خروجی های مربوط به شبیه سازی قرار داده شده است:

برای تولید ولتاژ بار مرجع در قاب مرجع ثابت جهت کنترل DVR، یک الگوریتم کنترل ساده مبتنی بر برآورد توان راکتیو پیشنهاد شده است. همچنین در این پروژه، بر اساس محاسبه توان اکتیو کمکی، یک استخراج کننده توالی مثبت پایه، طراحی و مورد بررسی قرار گرفته شده است. همچنین برای ردیابی ولتاژ بار مرجع در قاب ساکن از کنترلر PR استفاده می شود. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که، کنترل کننده PR منفرد می تواند به طور همزمان به جبران توالی مثبت و منفی خوبی دست یابد که در اینصورت دیگر نیازی به دو کنترل کننده توالی مثبت و منفی مجزا وجود ندارد. شایان ذکر است که، الگوریتم کنترل پیشنهادی DVR تحت فرآیند اعتبارسنجی قرار گرفته است و برای جبران افت/ازیاد متعادل، افت نامتعادل و هارمونیک‌ها در ولتاژهای پایانه، قابل قبول می باشد. همچنین نتایج به دست آمده حاکی از آن است که، DVR از توانایی تامین باس dc خود نگهدار نیز برخوردار می باشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل مبتنی بر برآورد توان راکتیو برای بازیاب ولتاژ دینامیک (DVR)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.