دانلود شبیه سازی مقاله استراتژی کنترل پیش بین ترکیبی برای درایو موتور القایی

عنوان فارسی

استراتژی کنترل پیش بین ترکیبی برای درایو موتور القایی (IM) تغذیه شده با یک مبدل کم هزینه

عنوان انگلیسی

Hybrid predictive control strategy for a low-cost converter-fed IM drive

کلمات کلیدی

کنترل پیش بین؛ درایو موتور القایی؛ کنترل ماشین؛ پاسخ دینامیکی؛ کنترل ولتاژ؛ کنترل PI

درسهای مرتبط

کنترل؛ الکترونیک قدرت؛ ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2018 تعداد رفرنس مقاله : 25
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
62,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Electric Power Applications (کاربردهای توان الکتریکی)
ترجمه: دارد (ترجمه 18 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (این محصول دارای یک گزارشکار 20 صفحه ای در قالب فایل ورد است که به تشریح شبیه سازی و خروجی ها پرداخته است) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل پیش بین در درایو موتور القایی

راه انداز موتور القایی (IM) با تغذیه مبدل با ورودی تک فاز- خروجی سه فاز بدلیل مزایای هزینه کم، ساختار ساده، چگالی توان بالا، بازدهی، بشدت نظرات را به سمت خود جلب کرده است. بدین ترتیب کارایی گسترده و متنوع آن در وسایل خانگی بوقوع پیوسته است. رایج ترین کاربردها شامل فن، کمپرسورهای هوا، پمپ ها و غیره هستند. به منظور کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت اطمینان سیستم های تبدیل توان، توپولوژی های ساده ای برای مبدل های ورودی تک فاز- خروجی سه فاز پیشنهاد شده اند.

مبدل شامل یکسوکننده نیم پُل تک فاز و اینورتر سه فاز 4 سوئیچه یک نمونه از مبدل های توان کم هزینه، با محدودیت های عملیاتی پیچیده است. کنترل آن بوسیله استراتژی های متداول بسختی صورت می گیرد. در پروژه حاضر استراتژی کنترل پیش بین ترکیبی ، با حلقه های دوگانه برای این مبدل پیشنهاد شده است. در حلقه خارجی، یک کنترل کننده تناسبی – انتگرال گیر برای تنظیم ولتاژ لینک DC، تعادل ولتاژ خازن، سرعت و شار موتورهای القایی (IM) بکار می رود. همچنین در حلقه داخلی از کنترل پیش بین مدل مجموعه محدود برای کنترل جریان AC ورودی و جریان های استاتور IM استفاده می شود. مزیت های اصلی استراتژی کنترلی عبارتند از 1- مقابله آسان با محدودیت های پیچیده و مدیریت چندین هدف کنترلی، 2- عدم نیاز به مدولاتور، 3-پاسخ دینامیک مطلوب. نتایج شبیه سازی و آزمایش نشان داده که روش پیشنهادی متضمن عملکرد پایدار و مطلوب است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

جریان های موتور:

جریان های موتور

سرعت روتور به همراه سرعت مرجع:

سرعت روتور و سرعت مرجع

گشتاور مغناطیسی:

گشتاور مغناطیسی

نقد و بررسی‌ها
  1. محمد صوفیان

    سلام این مقاله 2019 با گزارش کار کامل و ترجمه و شبیه سازی است. اگر مقاله ای با این شرایط دارید لطفا معرفی نمایید. به جز این مقاله. سپاس گذارم

    • bagher

      لطفا با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.
      09360147484

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.