دانلود شبیه سازی مقاله کوپلر جهت دار میکرواستریپ کوپل شده با CST-MWS

عنوان فارسی

کوپلر جهت دار خط انتقال میکرواستریپ کوپل شده با استفاده از CST-MWS

عنوان انگلیسی

A Coupled Microstripline Directional Coupler Simulated Using CST-MWS

کلمات کلیدی

کوپلر جهت دار؛ خط انتقال میکرواستریپ؛ 505.8 مگاهرتز؛ CST-MWS؛ خطوط کوپل شده؛ طراحی RF

درسهای مرتبط

مخابرات

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : researchgate
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 12
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
researchgate
قیمت دانلود مقاله
78,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط CST پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Engineering Research and General Science (ژورنال بین المللی تحقیقات مهندسی و علوم پایه)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (35 صفحه که شامل آموزش گام به گام شبیه سازی می باشد) شبیه سازی : دارد (CST)

این مقاله در محیط CST به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شبیه سازی خطوط انتقال میکرواستریپ در CST

تزویج کننده جهت دار (DC)، اساساً یک دستگاه چهار درگاهی است که کاربردش، بهره برداری از قسمت اندکی از توان فرودی و استفاده از آن طبق کاربرد می باشد. نسبت مقدار توان استخراج شده به توان فرودی به یک ضریب به نام نسبت تزویج، بستگی دارد. یک تزویج کننده جهت دار را می توان با کمک عناصر تجمیع شده و خطوط انتقال، پیکربندی نمود. اما، نسخه های موجبر و کواکسیال (هم محور) آن بیشتر به بحث گذاشته می شوند. این نوع ها، اندازه بسیار بزرگی دارند، ساخت آنها پرهزینه است و ایجاد تغییرات در طراحی آنها در فرکانس های بالاتر دشواراست. یک تزویج کننده جهت دار تزویج شده با ریزخط نواری (microstripline)، با قرار دادن یک دال دی الکتریک بین یک ورقه زمین شده رسانا در یک طرف و دو نوار رسانا در طرف دیگر، ساخته می شود. عمل تزویج بخاطر اثر متقابل الکترومغناطیسی بین دو نوار قرار داده شده نزدیک به همدیگر در یک فاصله خاص به نام طول تزویج، رخ می دهد. بخاطر این اثر متقابل ها، ریزنوار تزویج شده از دو مد انتشار، یعنی مد زوج و مد فرد، پشتیبانی می کند. این پیکربندی از همه مزیت های مرتبط با ساختار ریزخط نواری بهره می برد و همچنین از معایب آنها رنج می برد. این ساختار، تزویج کننده جهتدار را قادر می سازد که به آسانی با دیگر دستگاه ها و ادوات تلفیق شود و رفع مشکل آسان را ممکن می سازد. اما، بخاطر ناهمگنی محیط، سرعت های فاز این دو مد با هم تفاوت دارند و عملکرد کوپلر جهت دار را تنزل می دهند. همراه با تزویج، مشخصه یابی دستگاه هایی مانند تزویج کننده جهت دار، با توجه به تعدادی پارامتر دیگر، مانند ایزولاسیون درگاه نامطلوب، جهت پذیری (directivity)، که تفاضل بین تزویج و تفکیک (ایزولاسیون) است؛ بازتاب، معیار میزان توان فرودی بازتاب شده از خود درگاه ورودی؛ اتلاف درج، معیار اتلاف رخ داده هنگام قرار دادن دستگاه در یک مسیر انتقال، انجام می شود.

تزویج کننده جهتدار طراحی شده، تزویج -12.14 dB، بهبود جهت پذیری -20.967 dB، بازتاب -20.98 dB و تفکیک (ایزولاسیون) -33.107 dB را برای فرکانس 505.8 MHz، به ما می دهد. همچنین اثر تغییرات پارامترهایی مانند ارتفاع بستر و ضخامت نوار، مشاهده شد. علاوه بر آن، ملاحظه شد که با کاهش ضخامت نوار و افزایش ارتفاع بستر، جهت پذیری بهبود می یابد.

این پروژه، در محیط نرم افزار CST-MWS شبیه سازی شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به شبیه سازی و گزارشکار آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کوپلر جهت دار میکرواستریپ کوپل شده با CST-MWS”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 6 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.