دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان با مدل جبرانسازی اکتیو بر پایه فازی ترکیبی

عنوان فارسی

بهبود کیفیت توان با مدل جبرانسازی اکتیو بر پایه فازی ترکیبی برای ژنراتور توان هیبریدی متصل به شبکه

عنوان انگلیسی

Enhancement of Power Quality With Hybrid-Fuzzy Based Active Compensation Scheme for Grid Connected-Hybrid Power Generator

کلمات کلیدی

کنترل کننده منطق فازی هیبریدی؛ تولید پراکنده (DG)؛ کنترل جریان؛ کنترلر فازی؛ فیلتر توان اکتیو (APF)؛ کیفیت توان (PQ)؛ کنترلر PI

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : IJPAM
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 12
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJPAM
قیمت دانلود مقاله
63,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Pure and Applied Mathematics (مجله بین المللی ریاضیات محض و کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (14 صفحه به صورت WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl و دو فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx و یک فایل فازی با فرمت .fis)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب جبرانسازی اکتیو بر پایه فازی

سیستم های قدرت مدرن همراه با تولید پراکنده (DG) که شامل فتوولتائیک (PV)، توربین باد، پیل سوختی و میکرو توربین های برقآبی می باشند، بخاطر تولید آلاینده های سمی مختلف بخاطر منابع انرژی متداول، ابداع شده اند. نفوذ عمیق DG ها در شبکه های توزیع، باعث بسیار پیچیده شدن شبکه شده اند. بخاطر اینکه کیفیت توان به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می گیرد و همچنین رسیدن به استانداردهای کیفیت توان بسیار دشوار شده است، منابع انرژی تجدید پذیر از «مبدل های الکترونیک قدرت» (RES ها) استفاده می کنند. از جمله RES های مختلف، نیروگاه های خورشیدی/بادی و هیبرید (ترکیبی)، مطمئن ترین منابع انرژی می باشند. تقریباً در همه RES ها، بانک باتری برای ذخیره و استخراج حداکثر توان از آن استفاده می شود. اما، بخاطر آلودگی شیمیایی و هزینه اولیه زیاد باتری ها، باعث شده تا در مورد اتصال مستقیم RES به شبکه، تحقیق و مطالعه صورت گیرد. جهت اتصال RES به سیستم شبکه، مسائل بسیاری مانند مسائل کیفیت توان، حفاظت، پایداری و قابلیت اطمینان باید در نظر گرفته شوند. همه این مسائل با پیشرفت های فنآوری قابل رفع هستند.

این مقاله در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

پس از سالیان متمادی پژوهش، راهکاری حاصل شده که مسئله کیفیت توان را عمدتاً بوسیله فیلتر اکتیو شنت رفع می کند، بجای اینکه از تجهیزات سخت افزاری اضافه برای رسیدن به ویژگی های فیلتر اکتیو شنت استفاده شود، خود اینورتر RES متصل به شبکه خودش که نقش فیلتر اکتیو شنت را ایفا می کند در این پروژه پیشنهاد شده است. ولتاژهای شبکه ممکن است متوازن نباشد و همیشه سینوسی خالص نیست، بارهای خطی تحت تاثیر این شرایط ضعیف قرار می گیرند و ممکن است باعث وارد شدن هارمونیک های منبع تغذیه به داخل آن شوند. استفاده از فیلتر اکتیو شنت بر مسائل ناشی از شرایط اعوجاج یافته و نامتوازن شبکه غلبه خواهند کرد. شبیه سازی سیستم کنترل تحت این چند شرایط لازم است. دو کار مهمی که توسط کنترلر باید انجام شود، استخراج جریان مرجع لازم از جریان خط اعوجاج یافته و تولید الگوهای کلیدزنی بوسیله کنترلر جریان PWM می باشد. مشابه با استخراج مولفه های هارمونیکی، استراتژی های کنترل مختلفی پیشنهاد شده اند. با اینکه استفاده از کنترلر PI متداول آسان است، اما عملکرد آن تحت تغییرات پارامتری و آشفتگی ها، تنزل پیدا می کند. عیب دیگر کنترلر PI این است که بهره ها به تصادف انتخاب می شوند. این مسائل با استفاده از «کنترلرهای منطق فازی» (FLC ها)، رفع می شوند. امروزه، این کنترلرها کاربردهای گسترده ای در انواع کاربردهای الکترونیک قدرت دارند. مزیت های اصلی کنترلرهای فازی، توانایی سروکار داشتن با غیرخطی ها و طراحی ساده می باشد. این کنترلرها، هیچ مدل ریاضیاتی دقیقی لازم ندارند. برای کنترل ولتاژ لینک DC و کاهش THD، کنترلر منطق فازی ترکیبی پیشنهادی، به عنوان یک کنترلر هوشمند عمل می کند. در این پروژه، روش طراحی و عملکرد طرح کنترل پیش بینی کننده، بطور مشخص با مدل سازی ریاضیاتی 4LVSI، توضیح داده شده است. همچنین، تولید جریان مرجع بوسیله مدل سازی ریاضیاتی توضیح داده شده است. در نهایت، عملکرد APF پیشنهادی از لحاظ THD تحت شرایط مختلف بوسیله MATLAB/SIMULINK توضیح داده می شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان با مدل جبرانسازی اکتیو بر پایه فازی ترکیبی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.