دانلود شبیه سازی مقاله کاهش و افزایش کیفیت توان به واسطه کنترل کننده شارش توان پراکنده

عنوان فارسی

مطالعه موردی در زمینه کاهش و افزایش کیفیت توان به واسطه کنترل کننده شارش توان پراکنده

عنوان انگلیسی

Power quality improvement and mitigation case study using distributed power flow controller

کلمات کلیدی

ادوات فکتس (FACTS)؛ کیفیت توان؛ کاهش افت و خیز؛ کنترل کننده شارش توان پراکنده

درسهای مرتبط

ادوات فکتس؛ کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE International Symposium on Industrial Electronics (ISIE) (سمپوزیوم بین المللی الکترونیک صنعتی)
ترجمه: دارد (ترجمه 15 صفحه ای در قالب WORD و PDF) گزارشکار : دارد (گزارشکار 17 صفحه ای به صورت WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (4 فایل شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب کیفیت توان و DPFC

در دهه گذشته، مسئله کیفیت توان، نگرانی اصلی شرکت های برق بوده است. کیفیت توان، به صورت شاخص تاثیر تحویل و مصرف برق بر عملکرد ادوات الکتریکی، تعریف شده است. از دیدگاه مشتری، این مساله را می توان به صورت هر مسئله پدیدار شده بر ولتاژ، جریان یا انحراف فرکانس که باعث قطع برق و خرابی سیستم های قدرت می شود، تعریف کرد. پیشرفت الکترونیک قدرت، بخصوص در «سیستم انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر» (FACTS) و ادوات قدرت مرسوم، بر بهبود کیفیت توان تاثیر گذاشته است. عموماً، ادوات قدرت مرسوم، برای مثال، «بازیاب دینامیکی ولتاژ» (DVR)، در سطوح ولتاژ متوسط تا پایین جهت بهبود کیفیت توان مشتری، مورد استفاده قرار می گیرند. جدی ترین تهدیدها برای تجهیزات حساس در شبکه های برق، کمبود ولتاژ (کاهش موقتی ولتاژ) و بیشبود (اضافه ولتاژ) می باشند. این آشفتگی ها بخاطر تعدادی رویداد، برای مثال، اتصال کوتاه در شبکه، جریان های هجومی با راه اندازی ماشین های بزرگ یا عملیات های کلیدزنی در شبکه، بوجود می آیند. برای رفع آشفتگی و بهبود کیفیت و قابلیت اطمینان سیستم قدرت، از ادوات FACTS، مانند «کنترلر پخش توان یکپارچه» (UPFC) و «جبرانساز استاتیکی سنکرون» (STATCOM)، استفاده می شود.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی، قرار داده شده است:

جهت بهبود کیفیت توان در سیستم انتقال قدرت، تعدادی روش موثر وجود دارد. در این مقاله، رفع کمبود و بیشبود ولتاژ، با استفاده از ادوات FACTS جدید به نام «کنترلر پخش توان توزیع شده» (DPFC)، توضیح داده می شود. ساختار DPFC با «کنترلر پخش توان یکپارچه» (UPFC) مشابه است و قابلیت کنترلی یکسانی برای متوازن کردن پارامترهای خط، یعنی امپدانس خط، زاویه انتقال و بزرگی ولتاژ شینه، دارد. با این حال، DPFC، تعدادی مزیت در مقایسه با UPFC، مانند قابلیت کنترل زیاد، قابلیت اطمینان زیاد و هزینه کم، دارد. در این پروژه، DPFC مدل سازی می شود و سه حلقه کنترلی، یعنی «کنترلر مرکزی، کنترل سری و کنترل شنت»، طراحی می شوند. سیستم مورد مطالعه، یک سیستم شین نامتناهی تک ماشینی، با و بدون DPFC می باشد. برای شبیه سازی عملکرد دینامیک، یک خطای سه فاز نزدیک بار در نظر گرفته می شود. نشان داده می شود که DPFC عملکرد قابل قبولی در رفع کیفیت توان و کنترل پخش توان، فراهم می کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاهش و افزایش کیفیت توان به واسطه کنترل کننده شارش توان پراکنده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.