شبیه سازی میکروگرید DC در سیمولینک متلب

خلاصه:

شبکه های هوشمند برق SMART GRID امروزه بحث نوین در صنعت برق شناخته میشود. بی شک برای اپلای دانشجویی این زمینه یکی از مهمترین زمینه های علمی می باشد. وجود این علم در کنار یادگیری ماشین میتواند در آینده ای نه چندان دور صنعت برق جهان را به کلی متحول کند. در این پروژه یک میکروگرید DC بصورت کامل همراه با کنترلر ولتاژ و توان پیاده سازی شده است.

قیمت دانلود مقاله
25,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : دارد (فایل سیمولینک متلب)
شرح موضوع

ریزشبکه DC

امروزه وجود شبکه هوشمند و بالطبع آن ریز شبکه هوشمند یکی از مهمترین موضوعات مهندسی برق بویژه در شاخه قدرت می باشد. ریزشبکه DC در حقیقت حاوی چندین نیروگاه مثل خورشیدی و بادی و … هستند و دارای چندین بار DC می باشند.

امروزه بارهای DC در شبکه های برق به شدت در حال افزایش است. از طرفی انرژی های نو یک راه حل بالقوه برای تامین انرژی الکتریکی شناخته می شود. از آنجایی که این انرژی ها بخصوص بادی، خورشیدی و پیل سوختی را براحتی میتوان در این شبکه های DC گنجاند، کنترل شارش بار یا همان جریان الکتریکی بین این منابع از اهمیت زیادی برخوردار است. تصویر زیر محیط سیمولینک این پروژه می باشد. همانطور که میبینید از سه منبع انرژی باد ، فتوولتائیک و باتری استفاده شده است.

MICROGRID

هر سه منبع انرژی برای رساندن بی وقفه انرژی الکتریکی به بار کنترل می شوند. در حقیقت در این پروژه از یک استراتژی برای کنترل استفاده شده است. همچنین کنترل ولتاژ نیز مد نظر بوده است ، برای این کار از یک مبدل اختصاصی استفاده شده. خروجی سیمولینک متلب برای بخش های مختلف را در زیر میبینید.

ریز شبکه DC

همانطور که مشاهده میکنید تثبیت ولتاژ بصورت کامل انجام شده است. اگر رشته مهندسی برق میخوانید و دوست دارید در زمینه شبکه های هوشمند تحقیقات انجام دهید این پروژه میتواند کمک شایانی به شما در این مسیر ایفا کند.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شبیه سازی میکروگرید DC در سیمولینک متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.