دانلود شبیه سازی و کدنویسی یک دیکشنری شیءگرا در محیط زبان برنامه نویسی ++C

خلاصه:

هدف از این پروژه برنامه نویسی، پیاده سازی و طراحی یک دیکشنری زبان انگلیسی به فینگلیش می باشد. برنامه ای شی گرا در محیط زبان c++ و با مشخصات زیر نوشته شده است: کلاسی با نام Words طراحی شده که دارای گزینه ها و متدهای لازم برای طراحی یک دیکشنری می باشد. در این کلاس، یک گزینه برای نگه داشتن کلمه انگلیسی، یک گزینه برای نگه داشتن نوع کلمه (از جمله، اسم و فعل و ...) و یک گزینه برای نگه داشتن معنی کلمه به صورت فینگلیش (یعنی فارسی با حروف انگلیسی) در نظر گرفته شده است. همچنین، متدهایی برای اضافه کردن کلمات جدید، سرچ کلمات، چاپ فیلدها، حذف، ویرایش و دسته بندی در نظر گرفته شده است. همه این اطلاعات در یک فایل باینری یا متنی ذخیره می گردند. اطلاعات تکمیلی این پروژه را می توانید در فایل راهنمای داخل محصول، مطالعه نمایید.

c++
قیمت دانلود مقاله
18,000تومان
گزارشکار: دارد (فایل راهنمای 8 صفحه ای در قالب WORD و PDF که به تشریح خط به خط کدها پرداخته است) شبیه سازی : دارد (++c با فرمت .cpp و .h)
شرح موضوع

برنامه نویسی شی گرا در ++C

در ابتدا، به توضیحاتی در زمینه برنامه نویسی شی گرا می پردازیم:

برنامه نویسی شی گرا (OOP)، یک الگوی برنامه نویسی براساس مفهوم «اشیاء» است که می تواند حاوی داده ها و کد باشد: داده ها به شکل فیلد هستند (که اغلب به صفات یا خواص معروف می باشند). و کد به شکل روال می باشند (که اغلب به متد معروف هستند). یکی از ویژگی های اشیاء این است که روال های خود شیء می توانند به فیلدهای داده های خود دسترسی داشته باشند و اغلب آنها را اصلاح کنند.

در OOP، برنامه های کامپیوتری با ایجاد این امکان که اشیاء با همدیگر تعامل داشته باشند، طراحی می شوند. زبان های OOP، متنوع هستند، اما مشهورترین آنها، زبان های مبتنی بر کلاس می باشند، بدان معنا که اشیاء نمونه هایی از کلاس ها هستند که همچنین نوع آنها را نیز تعیین می کنند. بسیاری از پر استفاده ترین زبان های برنامه نویسی (مانند C++، جاوا، پایتون و غیره) چندالگویی هستند و از برنامه نویسی شی گرا به میزان کم و بیش، معمولاً در ترکیب با برنامه نویسی امری و روالی، پشتیبانی می کنند. زبان های شی گرای معروف عبارتند از: (ترتیب براساس شاخص TIOBE) جاوا، C++، C#، پایتون، R، PHP، Visual Basic.NET، جاوا اسکریپت، Ruby، Perl، Object Pascal، Objective-C، Dart، Swift، Scala، Kotlin، Common Lisp، MATLAB و Smalltalk.

برنامه‌نویسی شیءگرا

هدف استفاده از برنامه نویسی شی گرا، پیاده سازی هویت های واقعی مانند وراثت، پنهان سازی، چندریختی و غیره در برنامه نویسی است. هدف اصلی OOP، پیوند دادن داده ها به هم و توابعی که برروی آنها کار می کنند، می باشد به نحوی که هیچ قسمت دیگری از کد، بجز آن تابع نتواند به این داده ها دسترسی داشته باشد.

کلاس: بلوک سازنده C++ که باعث می شود برنامه نویسی شی گرا به یک کلاس تبدیل شود. کلاس، نوع داده ای (data type) تعریف شده توسط کاربر است که اعضای داده ای و توابع عضو خود را نگهداری می کند، و به آن کلاس، با ایجاد یک نمونه از آن، می توان دسترسی پیدا کرد و یا از آن استفاده نمود. یک کلاس، مانند یک طرح کلی (blueprint) برای یک شی است.

شی: یک هویت قابل شناسایی با تعدادی مشخصات و رفتار است. یک شی، نمونه ای از یک کلاس است. هنگامی که یک کلاس تعریف می شود، هیچ حافظه ای به آن اختصاص داده نمی شود، اما هنگامی که نمونه سازی می شود (یعنی یک شی ایجاد می شود)، حافظه اختصاص داده می شود.

کپسوله سازی: به بیان ساده، کپسوله سازی به صورت لفافه پیچی داده ها و اطلاعات تحت یک واحد منفرد، تعریف می شود. در برنامه نویسی شی گرا، کپسوله سازی به صورت پیوند دادن داده ها و توابعی که آنها را دستکاری می کنند، تعریف می شود.

تجرید: تجرید داده ها، یکی از اساسی ترین و مهمترین ویژگی های برنامه نویسی شی گرا در C++ می باشد. انتزاع به معنای فراهم کردن تنها اطلاعات اساسی در مورد داده ها به جهان بیرونی و پنهان کردن جزئیات زمینه ای یا پیاده سازی می باشد.

چندریختی: کلمه چندریختی به معنای داشتن تعداد شکل های زیاد است. به بیان ساده، می توان چندریختی را به صورت توانایی نمایش یک پیام به تعداد بیش از یک شکل مختلف، تعریف کرد. یک فرد در عین حال می تواند مشخصات مختلفی داشته باشد. مثلاً یک مرد در عین حال می تواند یک پدر، یک شوهر، یک کارمند باشد. بنابراین، همان فرد، رفتارهای مختلف در وضعیت های مختلف دارد. به آن چندریختی گفته می شود.

وراثت: قابلیت یک کلاس برای استخراج خواص و مشخصات از کلاس دیگر را وراثت می نامند. وراثت یکی از مهمترین ویژگی های برنامه نویسی شی گرا می باشد.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی و کدنویسی یک دیکشنری شیءگرا در محیط زبان برنامه نویسی ++C”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.