دانلود نمونه سوالات و جزوات آزمون استخدامی اصول اندازه گیری الکتریکی

عنوان

اصول اندازه گیری الکتریکی

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : بیش از 200 صفحه نمونه سوالات و جزوات تخصصی
فرمت فایل : pdf نوع فایل : pdf
کیفیت : طلایی مناسب : داوطلبان استخدامی

این پکیج شامل نمونه سوالات و جزوات استخدامی اصول اندازه گیری الکتریکی می باشد که در قالب فایل های PDF تهیه شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

نمونه سوالات استخدامی
قیمت دانلود
29,000تومان
توضیحات

درس اندازه گیری الکتریکی

اندازه گیری الکتریکی یک فرایند است که در آن مقادیر الکتریکی مانند جریان، ولتاژ، مقاومت و قدرت الکتریکی اندازه گیری می شوند. این فرایند بسیار مهم در علوم و مهندسی الکترونیک، فیزیک و صنعت استفاده می شود و در انواع مختلف صنایع مانند صنعت برق، الکترونیک، ارتباطات و سیستم های کنترل استفاده می شود.

این پکیج شامل جزوات و نمونه سوالات استخدامی برای درس اندازه گیری الکتریکی می باشد. لازم به توضیح است که تمامی سوالات دارای پاسخ می باشند. در ادامه، تصویر مربوط به بخشی از سوالات قرار داده شده است:

سوالات اندازه گیری الکتریکی

در ادامه، تصویر دیگری از سوالات این پکیج قرار داده شده است:

استخدامی اندازه گیری الکتریکی

در این پکیج، جزوات آموزشی مربوط به این درس نیز قرار داده شده اند که مطالعه آنها نیز می تواند کمک زیادی به آشنایی بیشتر با این درس کند. در ادامه، تصویر مربوط به بخشی از این جزوات قرار داده شده است:

جزوه اندازه گیری الکتریکی

این اندازه گیری براساس اصول فیزیک الکترومغناطیسی انجام می شود. به طور کلی، دستگاه های آن شامل سنسورها، ابزارهای اندازه گیری و تجهیزات آزمایشگاهی است. سنسورها به منظور تبدیل مقادیر الکتریکی به سیگنال های قابل قبول برای دستگاه های اندازه گیری استفاده می شوند. ابزارهای اندازه گیری مانند آمپرمتر، ولت متر و اهم متر برای اندازه گیری جریان، ولتاژ و مقاومت به ترتیب استفاده می شوند. تجهیزات آزمایشگاهی مانند ژنراتورها، فیلترها و آنالایزورها نیز در این مورد استفاده می شوند.

برای اندازه گیری جریان الکتریکی، آمپرمتر استفاده می شود. آمپرمتر به صورت سری به مدار مورد نظر وصل می شود و جریان را از طریق آن می توان اندازه گیری کرد. آمپرمتر ها به دو نوع آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. در آمپرمترهای آنالوگ، مقدار جریان بر روی یک نمایشگر با استفاده از سوزن و مقیاس نمایش داده می شود. اما در آمپرمترهای دیجیتال، مقدار جریان به صورت عددی روی یک صفحه نمایش الکترونیکی نشان داده می شود.

برای اندازه گیری ولتاژ الکتریکی، ولت متر استفاده می شود. ولتمتر به صورت موازی به مدار مورد نظر وصل می شود و ولتاژ را اندازه گیری می کند. همچنین، ولتمترها نیز به دو نوع آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. در ولتمترهای آنالوگ، مقدار ولتاژ بر روی یک نمایشگر با استفاده از سوزن و مقیاس نمایش داده می شود. اما در ولتمترهای دیجیتال، مقدار ولتاژ به صورت عددی روی یک صفحه نمایش الکترونیکی نشان داده می شود.

برای اندازه گیری مقاومت الکتریکی، اهممتر استفاده می شود. اهم متر به صورت سری به مدار مورد نظر وصل می شود و مقاومت را اندازه گیری می کند. همچنین، اهم مترها نیز به دو نوع آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. در اهممترهای آنالوگ، مقدار مقاومت بر روی یک نمایشگر با استفاده از سوزن و مقیاس نمایش داده می شود. اما در اهممترهای دیجیتال، مقدار مقاومت به صورت عددی روی یک صفحه نمایش الکترونیکی نشان داده می شود.

علاوه بر این، در این مورد، تجهیزات آزمایشگاهی نیز استفاده می شود. ژنراتورها برای تولید سیگنال های الکتریکی و فیلترها برای فیلتر کردن سیگنال ها استفاده می شوند. همچنین، آنالایزورها برای تجزیه و تحلیل سیگنال های الکتریکی به کار می روند.

اندازه گیری الکتریکی

این اندازه گیری بسیار مهم است زیرا به ما اطلاعات قابل اعتماد در مورد مقادیر الکتریکی در یک سیستم می دهد. با استفاده از این اطلاعات، می توانیم عملکرد و کارایی سیستم ها را بهبود بخشیم و مشکلات را شناسایی و رفع کنیم. همچنین،  آن در تحقیقات علمی و توسعه فناوری نقش بسزایی دارد و به ما اجازه می دهد تا به دستاوردهای جدید در حوزه الکترونیک و فیزیک برسیم.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود نمونه سوالات و جزوات آزمون استخدامی اصول اندازه گیری الکتریکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.