دانلود پاورپوینت اینترنت اشیا (Internet of things) (IoT)

خلاصه:

این محصول، یک فایل پاورپوینت 37 اسلایدی به همراه یک فایل راهنمای 27 اسلایدی در قالب WORD می باشد که در فایل راهنما، توضیحات جامع تر مطالب ارائه شده در پاورپوینت، پرداخته شده است. در این پاورپوینت، در ابتدا، مقدمه ای از مفهوم IoT ارائه شده و در ادامه به بررسی ساختارها، استانداردها، داده ها و معماری امنیت پرداخته شده است. همچنین انواع IoT مورد بررسی قرار گرفته شده و تاثیر آن بر انسان نیز مورد مطالعه قرار گرفته شده است. در چند سال اخیر، اینترنت اشیا، به یکی از موضوعات پژوهشی جذاب در کل دنیا تبدیل شده است. دنیای IoT رفته رفته در حال بزرگ و بزرگتر شدن است و تا چند سال آینده شاید اشیای متصل شده در این محیط، بیشتر از تعداد جمعیت کره زمین شود.

اینترنت اشیا internet of things
قیمت دانلود مقاله
26,000تومان
گزارشکار: یک فایل پاورپوینت 37 اسلایدی با فرمت pptx و یک فایل راهنمای 27 صفحه ای در قالب فایل ورد و فرمت docx شبیه سازی : ندارد
شرح موضوع

اینترنت اشیا چیست و چه کاربردی دارد

اینترنت اشیا یا IOT، اشاره به میلیاردها دستگاه فیزیکی در اقصی نقاط جهان دارد که اکنون به اینترنت وصل شده اند. همه ی آن ها وظیفه گردآوری و اشتراک داده ها را بر عهده دارند. به لطف ظهور تراشه های رایانه ی بشدت ارزان و فراگیر شدن شبکه های بی سیم، می توان چیزی به کوچکی یک قرص تا چیزی به بزرگی هواپیما را به بخشی از IOT تبدیل کرد. اضافه کردن تمامی اشیای مختلف و سپس سنسورها ، سطحی از هوشمندی را برای دستگاه های هوشمند ایجاد می کند که در غیر اینصورت غیرممکن می باشد. آن ها قادر هستند به صورت بلادرنگ ، بدون حضور عامل انسانی ، با یکدیگر ارتباط برقرار بکنند. اینترنت اشیا، منجر به هوشمندتر شدن و پاسخگویی بهتر جهان اطراف شده است. بدین ترتیب جهان های دیجیتالی و فیزیکی در یکدیگر تلفیق می شوند.

اگر بتوان دستگاه را به اینترنت وصل کرد و از آن طریق تبادل یا کنترل اطلاعات صورت بگیرد، آنگاه می توان هر دستگاه فیزیکی را به یک دستگاه IOT تبدیل کرد. لامپی که از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند روشن بشود، یک دستگاه IOT است. سنسور حرکت یا ترموستات هوشمند موجود در دفتر کار یا لامپ خیابان هم چنین وضعیتی دارد. یک دستگاه IOT، می تواند چیز ساده ای همچون اسباب بازی یک بچه، یا چیز جدی همچون کامیون بدون راننده باشد. برخی اشیای بزرگتر، از  دستگاه های IOT کوچکتری ساخته شده اند. برای مثال موتور جت که اکنون شامل هزاران سنسور است که داده ها را گردآوری و برگشت می دهند. با انجام این کار، تضمین می شود که عملکرد موتور در وضعیت صحیحی قرار دارد. حتی در مقیاسی بزرگتر، پروژه های شهر هوشمند تمامی نواحی را با سنسورها پوشش می دهند تا محیط را درک ، و آن را کنترل بکنیم.

واژه IOT اکثراً برای دستگاه هایی بکار می رود که در حالت عادی، دارای اتصال اینترنت نیستند. آن ها می توانند مستقل از نقش انسان، با شبکه ارتباط برقرار بکنند. به همین دلیل، به یک رایانه به چشم یک دستگاه IOT نگاه نمی شود و یک گوشی هوشمند نیز می باشد. البته مورد دوم مملو از سنسورها است. یک ساعت هوشمند ، نوار تناسب اندام یا سایر دستگاه های پوشیدنی ، یک دستگاه IOT محسوب می شوند.

منافع IOT برای کسب و کارها به شیوه خاص پیاده سازی، سطح بازدهی و انعطاف پذیری موردنظر بستگی دارد. ایده اصلی این است که کسب و کارها باید اطلاعات بیشتری راجع به محصولات و سیستم های داخلی خود داشته باشند و توانایی شان برای ایجاد تغییر افزایش یابد.

تولیدکنندگان در حال اضافه کردن سنسور به قطعات محصولات شان هستند تا داده های مربوط به وضعیت عملکرد، بازگشت داده بشوند. بدین ترتیب مشکلات و خرابی قطعات تشخیص داده شده و قبل از ایجاد آسیب بیشتر تعویض می شوند. همچنین شرکت ها می توانند از داده های تولید شده توسط این سنسورها، برای کارآمدتر کردن سیستم ها و زنجیره های تامین شان استفاده بکنند. علت این است که آن ها داده های دقیق تری راجع به واقعیت امور بدست آورده اند.

کاربردهای اینترنت اشیا

کاربردهای بسیار گسترده ای را می توان برای این تکنولوژی متصور شد. از جمله آنها می توان به صورت خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه های هوشمند
  • اشیای پوشیدنی هوشمند
  • شهرهای هوشمند
  • شبکه های هوشمند
  • اینترنت صنعتی
  • ماشین های هوشمند متصل
  • سلامتی هوشمند (کاربردهای مرتبط با مراقبت از سلامت)
  • خرده فروشی هوشمند
  • زنجیره تامین هوشمند
  • کشاورزی هوشمند

همانطور که ذکر شد، این محصول دارای یک پاورپوینت و یک فایل راهنمای ورد می باشد که به توضیحات کامل تر اسلایدها پرداخته است. در ادامه، تعدادی از تصاویر اسلایدها و فایل ورد قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت اینترنت اشیا (Internet of things) (IoT)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.