دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی

عنوان

نگاهی بر حسابداری منابع انسانی

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 34
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی موضوع حسابداری منابع انسانی به صورت فایل قایل ویرایش در 34 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
31,400تومان
توضیحات

حسابداری منابع انسانی چیست؟

حسابداری منابع انسانی (HRA) فرآیندی است که به منظور شناسایی، اندازه‌گیری و گزارشگری ارزش منابع انسانی در یک سازمان انجام می‌شود. این فرآیند به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد سرمایه گذاری در نیروی انسانی خود اتخاذ کنند.

در حسابداری منابع انسانی، کارکنان به عنوان دارایی‌های باارزش تلقی می‌شوند و هزینه‌ها و مزایای مرتبط با آنها به دقت ردیابی و اندازه‌گیری می‌شود. این اطلاعات سپس برای محاسبه ارزش خالص فعلی (NPV) سرمایه گذاری در نیروی انسانی استفاده می‌شود.

اهداف حسابداری منابع انسانی:

  • ارائه اطلاعات لازم به مدیران برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در این مورد
  • اندازه‌گیری اثربخشی برنامه‌های منابع انسانی
  • شناسایی و مدیریت ریسک‌های مرتبط با آن
  • بهبود انگیزه و تعهد کارکنان
  • تخصیص بهینه منابع به فعالیت‌های منابع انسانی

مزایا:

  • بهبود تصمیم‌گیری‌های منابع انسانی
  • افزایش کارایی و بهره‌وری
  • کاهش هزینه‌ها
  • بهبود روحیه و تعهد کارکنان
  • مدیریت ریسک بهتر

مراحل :

  1. شناسایی هزینه‌ها و مزایای مرتبط با منابع انسانی: این شامل مواردی مانند حقوق و دستمزد، مزایا، آموزش، استخدام و اخراج می‌شود.
  2. اندازه‌گیری هزینه‌ها و مزایا: این کار می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود، مانند استفاده از داده‌های حسابداری، نظرسنجی از کارکنان یا مدل‌های شبیه‌سازی.
  3. گزارشگری در مورد ارزش منابع انسانی: این گزارش‌ها باید به گونه‌ای باشد که برای مدیران قابل فهم و مفید باشد.

حسابداری

روش‌های حسابداری منابع انسانی:

  • مدل هزینه تاریخی: این مدل ارزش آن را بر اساس هزینه‌های واقعی که برای به دست آوردن و حفظ آنها متحمل شده‌اند، اندازه‌گیری می‌کند.
  • مدل ارزش فعلی: این مدل ارزش آن را بر اساس جریان نقدی آینده آنها اندازه‌گیری می‌کند.

محدودیت‌ها:

  • مشکل بودن اندازه‌گیری ارزش منابع انسانی: ارزش منابع انسانی می‌تواند ذهنی و ناملموس باشد، که اندازه‌گیری دقیق آن را دشوار می‌کند.
  • هزینه‌های پیاده‌سازی و نگهداری سیستم‌های HRA: پیاده‌سازی و نگهداری یک سیستم HRA می‌تواند پرهزینه باشد.
  • محدودیت‌های موجود در داده‌های منابع انسانی: کیفیت داده‌های آن می‌تواند بر دقت گزارش‌های HRA تأثیر بگذارد.

با وجود این محدودیت‌ها، حسابداری منابع انسانی می‌تواند ابزاری ارزشمند برای مدیران باشد. HRA می‌تواند به آنها کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد سرمایه گذاری در نیروی انسانی خود اتخاذ کنند، که منجر به افزایش کارایی، بهره‌وری و تعهد کارکنان می‌شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 10 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.