عنوان |
مطالعه ای بر مکتب ساخت گرایی |
سال تهیه : 1403 | تعداد اسلاید : 30 |
فرمت فایل : ppt - pptx | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
مکتب ساخت گرایی یکی از مکتب های مهم در روانشناسی و آموزش است که به بررسی نحوه ی شکل گیری دانش و یادگیری انسان ها می پردازد. این مکتب بر این باور است که انسان ها دانش خود را از طریق تعامل با محیط و تجربه های خود شکل می دهند و دانش آن ها به تدریج به شکل می گیرد.
این پاورپوینت در 30 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:
مکتب ساخت گرایی بر این اصل تأکید دارد که دانشمندان و محققان باید به عنوان “سازندگان” دانش در نظر گرفته شوند و نه فقط به عنوان “دریافت کنندگان” دانش. این مکتب بر این باور است که هر فرد دارای تجربه ها، دیدگاه ها و شناخت خود است و این تجربه ها و دیدگاه ها باید در فرآیند یادگیری و تولید دانش مورد توجه قرار گیرند.
مکتب ساخت گرایی رویکردهای مختلفی دارد که شامل ساختار گرایی، سازماندهی گرایی، اجتماعی گرایی و فلسفه گرایی است. در هر یک از این رویکردها، تأکید بر نقش فعالیت فرد در فرآیند یادگیری و شکل گیری دانش است. به عبارت دیگر، این مکتب بر این باور است که فرآیند یادگیری و تولید دانش توسط فعالیت های فرد و تعاملات او با محیط و دیگران شکل می گیرد.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 28 این پاورپوینت قرار داده شده است:
مکتب ساخت گرایی تأثیر بسزایی در حوزه های مختلف آموزش و یادگیری، روانشناسی، جامعه شناسی و علوم تربیتی داشته است. این مکتب به عنوان یک روش تدریس و یادگیری نوین، به طور گسترده ای در مدارس، دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است.
در نتیجه، مکتب ساخت گرایی به عنوان یک روش نظری و عملی بسیار مؤثر در زمینه های آموزش و پژوهش های روانشناسی شناختی شناخته شده است و همچنین به عنوان یک الگوی موثر برای تحقق یادگیری مفید و پایدار در جامعه مورد استفاده قرار گرفته است.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.