دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم مکتب ساخت گرایی (Constructivism)

عنوان

مطالعه ای بر مکتب ساخت گرایی

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 30
فرمت فایل : ppt - pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به آشنایی با مفاهیم مکتب ساخت گرایی (Constructivism) به صورت فایل قابل ویرایش در 30 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
37,000تومان
توضیحات

بررسی اصول مکتب ساخت گرایی

مکتب ساخت گرایی یکی از مکتب‌ های مهم در روانشناسی و آموزش است که به بررسی نحوه‌ ی شکل‌ گیری دانش و یادگیری انسان‌ ها می‌ پردازد. این مکتب بر این باور است که انسان‌ ها دانش خود را از طریق تعامل با محیط و تجربه‌ های خود شکل می‌ دهند و دانش آن‌ ها به تدریج به شکل می‌ گیرد.

این پاورپوینت در 30 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

ساخت گرایی

مکتب ساخت گرایی بر این اصل تأکید دارد که دانشمندان و محققان باید به عنوان “سازندگان” دانش در نظر گرفته شوند و نه فقط به عنوان “دریافت کنندگان” دانش. این مکتب بر این باور است که هر فرد دارای تجربه‌ ها، دیدگاه‌ ها و شناخت خود است و این تجربه‌ ها و دیدگاه‌ ها باید در فرآیند یادگیری و تولید دانش مورد توجه قرار گیرند.

مکتب ساخت گرایی رویکردهای مختلفی دارد که شامل ساختار گرایی، سازماندهی گرایی، اجتماعی گرایی و فلسفه گرایی است. در هر یک از این رویکردها، تأکید بر نقش فعالیت فرد در فرآیند یادگیری و شکل‌ گیری دانش است. به عبارت دیگر، این مکتب بر این باور است که فرآیند یادگیری و تولید دانش توسط فعالیت‌ های فرد و تعاملات او با محیط و دیگران شکل می‌ گیرد.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 28 این پاورپوینت قرار داده شده است:

نحوه ارزشیابی

مکتب ساخت گرایی تأثیر بسزایی در حوزه‌ های مختلف آموزش و یادگیری، روانشناسی، جامعه‌ شناسی و علوم تربیتی داشته است. این مکتب به عنوان یک روش تدریس و یادگیری نوین، به طور گسترده‌ ای در مدارس، دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است.

ساخت گرایی

در نتیجه، مکتب ساخت گرایی به عنوان یک روش نظری و عملی بسیار مؤثر در زمینه‌ های آموزش و پژوهش‌ های روانشناسی شناختی شناخته شده است و همچنین به عنوان یک الگوی موثر برای تحقق یادگیری مفید و پایدار در جامعه مورد استفاده قرار گرفته است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم مکتب ساخت گرایی (Constructivism)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.