دانلود پایان نامه ارتباط انگیزش و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانش آموزان

عنوان

ارتباط بین انگیزش و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانش آموزان مقطع متوسطه بخش رودخانه

عنوان انگلیسی

The Relationship Between Academic Motivation and Academic Self-Concept with Test Anxiety Among Secondary School Students in Rudkhaneh District

رشته : روانشناسی تعداد صفحه : 86
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این پایان نامه در مورد ارتباط انگیزش و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانش آموزان می باشد که در 86 صفحه و به صورت فایل ورد قابل ویرایش تهیه شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پایان نامه روانشناسی
قیمت دانلود
63,000تومان
توضیحات

اضطراب امتحان نوعی حالت هیجانی ناخوشایند است که فرد قبل، حین و بعد از مواجهه با موقعیت‌های ارزیابی تحصیلی تجربه می‌کند. این اضطراب می‌تواند شامل نگرانی، دلشوره، تپش قلب، عرق کردن و مشکلات تمرکزی باشد و عملکرد تحصیلی دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار دهد.

این پایان نامه در 86 صفحه و در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

اضطراب امتحان چیست

انگیزش تحصیلی و خودپنداره تحصیلی دو عامل روانشناختی مهم هستند که می‌توانند نقش بسزایی در تجربه اضطراب امتحان در دانش‌آموزان ایفا کنند. انگیزش تحصیلی به تمایل و علاقه دانش‌آموز برای یادگیری، پیشرفت و دستیابی به اهداف آموزشی اشاره دارد. دانش‌آموزانی که از انگیزش تحصیلی بالایی برخوردارند، معمولاً احساس کنترل بیشتری بر فرآیند یادگیری خود دارند و کمتر در برابر چالش‌های تحصیلی آسیب‌پذیر هستند. در مقابل، کمبود انگیزش می‌تواند منجر به بی‌تفاوتی نسبت به درس، تلاش ناکافی و در نهایت افزایش احساس نگرانی و اضطراب در مواجهه با امتحانات شود. از سوی دیگر، خودپنداره تحصیلی به باورها و نگرش‌های فرد درباره توانایی‌ها و شایستگی‌های خود در زمینه تحصیلی مربوط می‌شود. خودپنداره تحصیلی مثبت به دانش‌آموز این اطمینان را می‌دهد که قادر به یادگیری و موفقیت است، در حالی که خودپنداره تحصیلی منفی می‌تواند منجر به احساس ناتوانی، ترس از شکست و در نتیجه افزایش اضطراب امتحان شود.

اضطراب امتحان

ارتباط بین این سه متغیر پیچیده و چندوجهی است. دانش‌آموزانی با انگیزش تحصیلی بالا و خودپنداره تحصیلی مثبت، معمولاً رویکرد فعالانه‌تری نسبت به مطالعه و یادگیری دارند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا مفاهیم را به خوبی درک کنند، برای امتحانات آماده می‌شوند و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری برای مواجهه با چالش‌های تحصیلی پیدا می‌کنند. این اعتماد به نفس و آمادگی، به طور طبیعی منجر به کاهش سطح اضطراب امتحان می‌شود. برعکس، دانش‌آموزانی که فاقد انگیزش کافی هستند و خودپنداره تحصیلی پایینی دارند، ممکن است احساس کنند که توانایی لازم برای موفقیت را ندارند، حتی اگر تلاش کنند. این احساس ناتوانی می‌تواند به انتظارات منفی از خود و عملکردشان منجر شود و در نهایت به چرخه‌ای از اضطراب و عملکرد ضعیف در امتحانات دامن بزند. بنابراین، بررسی ارتباط این عوامل در محیط آموزشی رودخانه، می‌تواند به درک عمیق‌تری از چالش‌های دانش‌آموزان این منطقه و ارائه راهکارهای مؤثر برای کاهش اضطراب امتحان آن‌ها کمک کند.

قیمت : 63,000تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پایان نامه ارتباط انگیزش و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانش آموزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.