دانلود پرسشنامه ارگونومی محیط کار هریس و بلادن (1999)

عنوان

مطالعه ای بر موضوع ارگونومی محیط کار

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 7
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پرسشنامه به موضوع ارگونومی محیط کار به صورت ورد (word) قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پرسش نامه آماده
قیمت دانلود
9,000تومان
توضیحات

اگونومی در محیط کار چیست و چه مزایایی دارد؟

پرسشنامه ارگونومی محیط کار هریس و بلادن (1999)، یک ابزار استاندارد و پرکاربرد در زمینه ارزیابی ارگونومی فضای کار است. هدف اصلی این پرسشنامه، اندازه‌گیری عوامل مختلفی است که در طراحی محیط کار تأثیرگذار هستند و می‌ توانند بر بهبود کارایی و رضایت کارکنان تأثیر بگذارند. این پرسشنامه به صورت خودگزارشگری است و کارکنان را در خصوص نظرات و تجربیات خود در مورد محیط کار فعلی خود سوال می‌ کند.

این پرسشنامه دارای 26 گویه بوده و در 7 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) و PDF تهیه شده است. این پرسشنامه دارای روایی و پایایی بوده و دارای نمره گذاری و تفسیر نیز می باشد. در ادامه، تصویر مربوط به یکی از صفحات این پرسشنامه قرار داده شده است:

تفسیر و نمره گذاری

پرسشنامه شامل چندین بخش است که هر بخش به یک جنبه خاص از ارگونومی فضای کار می‌ پردازد.

بعضی از این بخش‌ های مورد بررسی در این پرسشنامه:

1. طراحی فضای کار: این بخش به ارزیابی عواملی می‌ پردازد که در طراحی فضای کار مؤثر هستند، از جمله نورپردازی، دما و رطوبت، صدا و ارتفاع صندلی و میز کار.

2. تجهیزات کار: این بخش به بررسی تجهیزات کار مورد استفاده در محیط کار می‌ پردازد و عواملی مانند اندازه و شکل تجهیزات، قابلیت تنظیم و نگهداری آن‌ ها را بررسی می‌ کند.

3. حرکت و فعالیت: این بخش به بررسی عواملی می‌ پردازد که در حرکت و فعالیت کارکنان تأثیرگذار هستند، از جمله فضای کافی برای حرکت، نحوه قرارگیری ابزار و تجهیزات و طراحی صحیح پست‌ های کاری.

4. رابطه کار و استراحت: این بخش به بررسی عواملی می‌ پردازد که در رابطه کار و استراحت کارکنان تأثیرگذار هستند، از جمله فضای مناسب برای استراحت، میزان نور و صدا در فضای استراحت و امکانات بهداشتی.

محیط کار

پرسشنامه ارگونومی محیط کار هریس و بلادن (1999)، یک ابزار قوی و موثر برای ارزیابی ارگونومی این محیط است که می‌ تواند به سازمان‌ ها کمک کند تا نقاط ضعف و قوت محیط کار خود را شناسایی کنند و اقدامات مناسبی برای بهبود آن‌ ها اتخاذ کنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پرسشنامه ارگونومی محیط کار هریس و بلادن (1999)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.