عنوان |
مطالعه ای بر انگیزش و علاقه ریاضی دانش آموزان |
سال تهیه : 1402 | تعداد صفحه : 4 |
فرمت فایل : docx | نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
پرسشنامه انگیزش و علاقه ریاضی دانشآموزان یک ابزار است که به منظور اندازه گیری سطح انگیزه و علاقه دانشآموزان نسبت به درس ریاضی طراحی شده است. این پرسشنامه معمولاً توسط محققین و متخصصان آموزشی برای بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر علاقه و انگیزه دانشآموزان در ریاضی استفاده می شود.
این پرسشنامه در 4 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و دارای 18 پرسش یا گویه و 3 خرده مقیاس (علاقه به ریاضی، عزت نفس ریاضی و انگیزش درونی) می باشد. مقاله بیس یا پایه مرتبط با این پرسشنامه نیز در داخل محصول قرار داده شده است. این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و نمره گذاری نیز می باشد. در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از این پرسشنامه قرار داده شده است:
پرسشنامه انگیزه و علاقه ریاضی دانشآموزان معمولاً شامل سوالاتی است که به دانشآموزان کمک می کند تا نظرات، احساسات و باورهای خود را درباره ریاضی بیان کنند. این پرسشنامه معمولاً شامل سوالات باز و بسته است که به طور کلی در مورد علاقه و انگیزه دانشآموزان نسبت به این درس، نحوه درک و فهم مفاهیم ریاضی، اعتماد به نفس در حل مسائل ریاضی و ارتباط با معلم می پرسد.
با استفاده از این پرسشنامه، محققان و متخصصان آموزشی می توانند عوامل مؤثر بر علاقه و انگیزه دانشآموزان را شناسایی کرده و راهکارهای مناسب برای افزایش علاقه و انگیزه آن ها را پیدا کنند. همچنین، این پرسشنامه می تواند به معلمان کمک کند تا نیازها و تمایلات دانشآموزان را درک کنند و بهترین روش های آموزش را برای آن ها انتخاب کنند.
همچنین می تواند در مقیاس های مختلفی طراحی شود، از جمله مقیاس های لیکرت، مقیاس های نمرهدهی و مقیاس های توصیفی. و می تواند به صورت استاندارد و یا سفارشی طراحی شود، بسته به هدف تحقیق و نیازهای محققان.
در نهایت، این پرسشنامه یک ابزار قدرتمند است که به محققان و متخصصان آموزشی کمک می کند تا عوامل مؤثر بر علاقه و انگیزه دانشآموزان را شناسایی کنند و راهکارهای مناسب برای افزایش علاقه و انگیزه آن ها در ریاضی را پیدا کنند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.