دانلود پروژه شبیه سازی کامپیوتر مبنا

خلاصه:

طراحی کامپیوتر مبنا یکی از مباحث مورد بحث در ریزپردازنده ها است که با توجه به اینکه از تمامی مدارات منطقی در ساختار آن استفاده می شود، می توان با آشنایی کامل مراحل طراحی آن گامی مهمی در یادگیری هر چه بهتر درس ریزپردازنده برداشت. در این پروژه شبیه سازی و طراحی کامپیوتر پایه یا CPU در نرم افزار پروتئوس انجام شده است و به همراه گزارش کار و اطلاعات مدارات مجمع استفاده شده در ساختار آن در اختیار محققان عزیز قرار می گیرد.

قیمت دانلود مقاله
20,000تومان
گزارشکار: دارد شبیه سازی : پروتئوس (Proteus)
شرح موضوع

کامپبوتر مبنا

طراحی کامپیوتر مبنا یا CPU با عملگرهای اولیه یکی از مباحث مطرح در درس ریزپردازنده ها و میکرو پروسسور است. در این پروژه کامپیوتر مبنا مورد بحث در ریزپردازنده ها شبیه سازی و طراحی شده است. مزیت این طراحی این است که قسمت های مختلف پروژه به صورت جداگانه در چند بخش طراحی شده و کنار هم چیده شده اند تا در صورت بروز مشکل به راحتی مشکل قابل شناسایی و حل باشد. قسمت هایی که به صورت واحد مجزا طراحی شده اند عبارتند از:
BUS -1

۲-حافظه و ثبات ها

۳- مدار جمع و منطق و شیفت

۴- مدار کنترل
BUSبه ثبات ها وصل است و ثبات ها علاوه بر ، BUS با مدار جمع و منطق و شیفت و مدار کنترل نیز سر و کار دارند. مدار کنترل بصورت سخت افزاری پیاده سازی شده است. تمامی دستورالعمل ها توسط مدار کنترل اجرا شده و به ثبات ها فرمان می دهد تا آنها را پیاده سازی و اجرا کنند. این CPU با استفاده از برنامه Proteus 7 طراحی شده است. همچنین فایل آموزشی از مراحل کار به همراه این پروژه نوشته شده است که در این فایل، طراحی کامپیوتر پایه ار نوع ۱۶ بیت گام به گام توضیح داده شده است.

اطلاعات و توضیحات مربوط به مدارات مجتمع (IC) استفاده شده در این پروژه به همراه فایل اموزشی آورده شده است و محققان عزیز می توانند از این توضیحات استفاده نمایند. ساختار کلی کامپیوتر مبنا شبیه سازی شده شامل بخش های مختلف که در بالا توضیح داده شد با استفاده از پروتئوس در شکل زیر نشان داده شده است.

کامپیوتر مبنا

کامپیوتر مبنا


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروژه شبیه سازی کامپیوتر مبنا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.