عنوان فارسی |
بررسی صورت ساختگی و چهره شبیه سازی شده انسان برای استفاده در نمونه BCI |
عنوان انگلیسی |
A survey of the dummy face and human face stimuli used in BCI Paradigm |
کلمات کلیدی |
پتانسیل مربوط به ویژگی، رابط مغز و رایانه (BCI)، شکل ساختگی، چهره انسان |
درسهای مرتبط |
پردازش تصویر |
تعداد صفحات انگلیسی : 10 | نشریه : Elsevier |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 60 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله | آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله |
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است | نام مجله مقاله : Journal of Neuroscience Methods |
ترجمه: ندارد | گزارشکار : دارد (یک فایل 6 صفحه ای که توضیحات کد در آن ارائه شده و یک فایل 2 صفحه ای که نحوه اجرای شبیه سازی را نشان داده است) | شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m) |
این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.
رابط کاربری مغز و رایانه یا brain-computer interface به کاربران اجازه می دهد تا پیام های خود را ارسال کنند یا دستگاه های خارجی را بدون اعمال جسمی کنترل کنند و راه خروجی جدیدی را برای مغز ایجاد کند که متفاوت از مسیر عصبی عضلانی عصبی محیطی و عضلات است. رابط مغز و رایانه معمولا مبتنی بر EEG است که بدون استفاده از الکترودها روی سطح سر قرار گرفته است. در حالی که انواع وظایف ذهنی برای کنترل BCI مورد بررسی قرار گرفته است، اکثر سیستم های BCI به تصاویر حرکتی و یا پتانسیل های بصری اشاره می کنند.
ثابت شده است که محرک های شکل گیری انسان برتر از محرک های ساختگی در سیستم BCI بودند. با این حال، محرک های صورت انسان می تواند منجر به نقض قوانین نقض حق نسخه برداری شود و طبق الزام مطالعات BCI سخت بود که ویرایش شود. اخیرا گزارش شده است که تغییرات صورت ممکن است با تغییر یک منحنی در یک چهره ساختگی انجام شود که می تواند عملکرد خوبی را در هنگام استفاده از سیستم های مبتنی بر بصری بر اساس P300 BCI بدست آورد.
در این مقاله، چهار پارادایم گوناگون ارائه شده است که از الگوی چهره ساختگی، الگوی چهره انسان، الگوی چهره الهام گرفته شده و الگوی چهره انسانی، برای ارزیابی عملکرد محرک های چهره های ساختگی در مقایسه با محرک های چهره انسان استفاده شده است. نتایج آنلاین و آفلاین از چهار پارادایم مختلف بدست آمده و مقایسه شده است.
نتایج آنلاین و آفلاین نشان داد که بین چهره های ساختگی و چهره های انسانی در ERPs، دقت طبقه بندی و میزان انتقال اطلاعات در هنگام استفاده از سیستم های BCI تفاوت معنی داری وجود ندارد. محرک های ساختگی می توانند ERPs های بزرگ را فرا گیرند و به عنوان دقت طبقه بندی بالا و میزان انتقال اطلاعات به عنوان محرک های شخصیت انسان بدست آورند. از آنجا که چهره های ساختگی دارای قابلیت ویرایش آسان بوده و مشکلات نقض حق نسخه برداری وجود ندارد، انتخاب خوبی برای بهینه سازی محرک سیستم های BCI است.
شبیه سازی های این مقاله که به عنوان یک مقاله برتر در زمینه رابطه مغز و کامپیوتر بوده در متلب صورت گرفته است. همچنین این پروژه و شبیه سازی دارای کزارش کار کامل می باشد که بعد از خرید قابل دانلود می باشد. در ادامه بخشی از نتایج آن نشان داده شده است.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.