عنوان |
آشنایی با کاربردهای متاورس در صنعت مد |
سال تهیه : 1402 | تعداد اسلاید : 23 |
فرمت فایل : pptx-ppt | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
در این پاورپوینت به بررسی جامعی در زمینه کاربردهای متاورس در صنعت مد و پوشاک پرداخته شده است. متاورس، کاربردهای گسترده ای در حوزه های مختلف مانند پزشکی، گردشگری و بازاریابی به دست آورده است. با این حال، این فناوری به عنوان یک ابزار بازاریابی کلیدی در حوزه مد و پوشاک نیز مورد توجه قرار گرفته شده است. چندین حوزه کلیدی برای برندهای مد در این محیط می توان متصور شد که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: برندینگ، مد مجازی، پوسته های دیجیتال، کانال های توزیع و لجستیک، تعامل با مصرف کننده و ارتباط موثرتر با مشتری و نهایتا تحلیل کارآمدتر داده های مشتریان.
این پاورپوینت در 23 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:
شرکت هایی که از این فناوری استفاده می کنند، با ایجاد و گسترش مفهومی محصولات در دنیای مجازی، به دنبال اهدافی همچون ایجاد اعتماد به برند، جذب گروه مشتریان جدید، ترویج محصولات، و ارتباط موثرتر با مصرف کنندگان هستند. افزایش هزینه های جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی دیجیتال باعث شده تا برندها به متاورس به عنوان یک کانال ارتباطی جدید علاقه مند شوند. مزایای زیادی را می توان برای این فناوری متصور شد که از جمله مهمترین آن ها می توان به دسترسی یافتن به یک رویکرد چندکاناله برای شرکت های در حال توسعه اشاره نمود که نتیجه آن، بهبود ارائه محصولات و نیز بهبود تجربه مشتری می باشد.
باید عنوان کرد که علیرغم مزایای متعدد متاورس در صنعت مد و پوشاک، در حال حاضر، استقبال گسترده ای از آن نشده و جای کار زیادی برای آن وجود دارد. در این پاورپوینت، به صورت گسترده به بررسی مفاهیم و کاربردهای متاورس در صنعت مد و پوشاک اشاره شده است.
دیجیتالی شدن، حوزه های مختلفی را تحت تاثیر قرار داد که حوزه های اقتصادی، بیشترین تاثیر را شاهد بودند. همه گیری بیماری کرونا باعث شد که نقش کلیدی فناوری های دیجیتال در حوزه های مختلف، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. طیق تحقیقات، در سال های همه گیری، میزان تعامل دیجیتالی مصرف کنندگان با برندهای مختلف به شکل چشم گیری افزایش یافت که صنعت مد و پوشاک نیز در این بین، سهم زیادی را از آن خود نمود. با توجه به بررسی ها و مصاحبه های صورت گرفته بین خریداران مختلف، این نتیجه حاصل شد که بیشتر خریداران آفلاین نیز به سمت خرید آنلاین سوق پیدا نموده اند.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 22 این پاورپوینت قرار داده شده است:
متاورس از جمله مبنایی ترین و امیدوارکننده ترین نوآوری ها برای توسعه صنعت مد محسوب می گردد که خود نیز بر پایه یک سری فناوری های دیگر مانند آواتارها، واقعیت مجازی و افزوده و نیز NFT می باشد. علاقه روزافزون به گسترش این فناوری باعث شده تا تحقیقات گسترده ای نیز در زمینه آن انجام گیرد. بنابراین، می توان جای پای این فناوری در گسترش صنعت خرده فروشی را به وضوح مشاهده نمود.
علیرغم اینکه این فناوری می تواند مزایای واضحی برای توسعه شرکت های فعال در حوزه مد و پوشاک داشته باشد، با این حال، مسائلی نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به مساله امنیت داده ها، حفظ حریم خصوصی کاربران، تاثیرات منفی فناوری بر سلامت روحی و جسمی و … اشاره نمود. از جمله مشکلات دیگر نیز می توان به هزینه بالای تجهیزات و فناوری های واقعیت مجازی برای کاربران نهایی، امنیت حقوق مالکیت معنوی در دنیای مجازی و رقابت بالقوه بین برندها برای جلب توجه مصرف کنندگان اشاره نمود.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.