دانلود پاورپوینت مبانی و اصول بیماری آسم و تشخیص و درمان آن

عنوان

آشنایی با بیماری آسم و تشخیص و درمان آن

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 20
فرمت فایل : pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان و علاقه مندان به این مبحث

این پاورپوینت در قالبی (تم) بسیار زیبا و حرفه ای درمورد بیماری آسم و راه تشخیص و درمان این بیماری است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

آسم

آسم یک بیماری تنفسی مزمن است که بر اثر التهاب مزمن راه های هوایی و عضلات محیط آنها ایجاد می شود. در این بیماری، راه های هوایی بیماران حساسیت نسبت به عوامل مختلف مانند غبار، آلودگی هوا، آلرژن ها، تنفس ناصحیح، عفونت های تنفسی و تغییرات آب و هوایی نشان می دهد.

این پاورپوینت در 20 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 6 این پاورپوینت قرار داده شده است:

علائم آسم

علائم و نشانه های بیماری آسم

علائم و نشانه های بیماری آسم شامل سختی در تنفس، سرفه، خلط تولید شده، خس خس صدا در سینه، تنگی نفس، تورم و التهاب در راه های هوایی و قفسه سینه می باشد. این علائم معمولاً در شب و صبح زود از خواب بیدار می شوند و ممکن است در طول روز نیز بهبود یابند.

علت اصلی بروز بیماری آسم هنوز مشخص نشده است، اما عوامل ژنتیکی و محیطی به عنوان عوامل موثر در بروز این بیماری مطرح هستند. عوامل محیطی شامل آلودگی هوا، دود سیگار، تنفس ناصحیح، تغییرات آب و هوایی و غبار می باشند.

آسم یک بیماری تنفسی است که سبب مشکل در تنفس می شود. در این بیماری، لوله های هوایی که هوا را به ریه ها منتقل می کنند (به نام برونشیول)، متورم و تنگ می شوند. این مشکل می تواند باعث مشکلاتی مانند سختی در تنفس، خس خسی، سرفه و خلط زیاد شود.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 14 این پاورپوینت قرار داده شده است:

عوارض آسم

این بیماری معمولاً به دلیل واکنش غیرعادی بدن به عوامل محیطی مانند گرده گیاهان، غبار، مواد شیمیایی، عفونت های تنفسی و تغییرات درجه حرارت و رطوبت هوا ایجاد می شود. افرادی که این بیماری را در خانواده خود داشته اند، بیشتر از دیگران در معرض خطر آن قرار دارند.

علائم این بیماری شامل:

1. سختی در تنفس: افراد ممکن است به سختی نفس بکشند، به ویژه در هنگام تنفس عمیق یا فعالیت ورزشی.

2. سرفه: سرفه به خصوص در شب یا زمانی که با عوامل تحریکی در تماس هستند (مانند دود سیگار).

3. خس خسی: صدای خس خسی در تنفس که به علت تنگی لوله های هوایی به وجود می آید.

4. خلط زیاد: تولید بیش از حد مقدار خلط توسط ریه ها.

مدیریت این بیماری شامل داروها برای کنترل التهاب و تنگی لوله های هوایی، اجتناب از عوامل تحریکی مثل دود سیگار، و ممارسه رژیم غذایی و سبک زندگی بهینه است. اگر فکر می کنید شما یا کسی که می‌شناسید ممکن است آسم داشته باشید، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا برنامه درمانی مناسب را برای شما تنظیم کند.

آسم

درمان بیماری آسم

درمان بیماری آسم شامل دو بخش اصلی است؛ داروهای ضد التهاب و داروهای ضد حساسیت. داروهای ضد التهاب برای کاهش التهاب راه های هوایی و کنترل علائم بیماری استفاده می شوند. داروهای ضد حساسیت نیز برای کاهش حساسیت بدن به عوامل مختلف استفاده می شوند.

علاوه بر این، برخی از راهکارهای دیگر نیز برای کنترل بیماری آسم مورد استفاده قرار می گیرند. این راهکارها شامل تغییرات در شیوه تنفس، استفاده از دستگاه های تنفسی مکانیکی، تغییرات در محیط زندگی و رعایت سبک زندگی سالم می باشند.

در نهایت، بیماران مبتلا به آسم نیاز به مراقبت و مشاوره پزشکی دارند. این بیماران باید با پزشک خود همکاری کنند تا بتوانند علائم و نشانه های بیماری را کنترل کرده و بهبود یابند. همچنین، آموزش های لازم درباره استفاده صحیح از داروها و روش های تنفس درست نیز به این بیماران داده می شود.

علائم آسم چیست؟

  • تنگی نفس
  • احساس درد در قفسه سینه
  • خس خس سینه در هنگام بازدم
  • مشکل خواب ناشی از تنگی نفس
  • حملات سرفه یا خس خس سینه که در اثر ابتلا به ویروس تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا بدتر می شوند
  • مشکل در صحبت کردن
  • خستگی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مبانی و اصول بیماری آسم و تشخیص و درمان آن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.