دانلود تحقیق آشنایی با مفهوم و انواع عایق های حرارتی

عنوان

مطالعه ای بر عایق های حرارتی

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 42
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این تحقیق به بررسی انواع عایق های حرارتی در 42 صفحه به صورت ورد قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

عایق های حرارتی موادی هستند که برای کاهش انتقال حرارت بین دو سطح با دماهای مختلف استفاده می‌ شوند. این عایق‌ ها می‌ توانند به صورت جامد، مایع یا گازی باشند و در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌ سازی، خودروسازی، الکترونیک، نفت و گاز و غیره استفاده می‌ شوند.

این تحقیق در 42 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

عایق حرارتی

انواع عایق‌ های حرارتی

1. جامد: این عایق‌ ها معمولاً از مواد نسوز و با خواص عایق حرارتی بالا ساخته می‌ شوند. به عنوان مثال، فیبرکربن، سیلیکات کلسیم، سرامیک‌ ها و فوم‌ های سلول باز.

2. مایع: معمولاً از روغن‌ ها، چربی‌ ها و سیالات حرارتی ساخته می‌ شوند. آنها برای کاهش انتقال حرارت در مبدل‌های حرارتی و سیستم‌های خنک‌کننده استفاده می‌ شوند.

3. گازی: معمولاً به عنوان گازهای خاموش کننده آتش و عایق‌ های حرارتی در کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به عنوان مثال، گازهای هلیوم، آرگون و نیتروژن.

4. سلول باز: از فوم‌ های سلول باز ساخته شده‌ اند و دارای سلول‌ های بازی هستند که هوا یا گاز دیگر در آن‌ ها قرار دارد. آنها دارای خواص عایق حرارتی بالا و وزن سبک هستند. به عنوان مثال، فوم پلی‌اتیلن، فوم پلی‌یورتان و فوم فنولیک.

5. شیشه‌ای: از شیشه سلولی ساخته شده‌ اند و دارای خواص عایق حرارتی بالا و شفافیت هستند. آنها معمولاً در پنجره‌ها و سقف‌ها استفاده می‌ شوند.

عایق حرارتی

به طور کلی، انتخاب عایق حرارتی مناسب بستگی به نوع کاربرد، دما، فشار، محیط و خواص مورد نیاز دارد. همچنین، عوامل اقتصادی و زمان نصب نیز در انتخاب عایق حرارتی تأثیرگذار هستند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق آشنایی با مفهوم و انواع عایق های حرارتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 20 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.