دانلود تحقیق آشنایی با انواع فلزات و کاربردهای آنها

عنوان

مطالعه ای بر خواص انواع فلزات

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 13
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این تحقیق به بررسی خواص و کاربرد انواع فلزات در 13 صفحه به صورت ورد (word) قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
18,000تومان
توضیحات

آشنایی با خواص فلزات

فلزات یکی از دسته‌ های مهم و گسترده‌ ای از مواد است که به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود، در صنعت و زندگی روزمره بسیار استفاده می‌ شوند. انواع آنها به تفکیک میزان فلزات خالص و آلیاژها قابل تقسیم بندی هستند.

این تحقیق در 13 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از آن قرار داده شده است:

تاریخچه فلز

برخی از انواع و کاربردهای آن ها

1. آهن: آهن یکی از پرکاربردترین فلزات است و در ساختمان‌ ها، خودرو ها، لوازم خانگی، ابزارهای برقی و صنایع فلزی استفاده می‌ شود.

2. آلومینیوم: آلومینیوم فلز سبکی است که در صنایع هوا و فضا، خودروسازی، ساختمان‌ سازی، بسته‌ بندی، الکترونیک و لوازم خانگی استفاده می‌ شود.

3. مس: مس یکی از قدیمی‌ترین نوع آنها است و در سیم و کابل‌ ها، لوله‌ ها، تجهیزات الکتریکی، ساختمان‌ ها و صنایع فلزی استفاده می‌ شود.

4. روی: روی به عنوان یک فلز نرم و قابل انعطاف استفاده می‌ شود و در صنعت لعاب‌ سازی، باتری‌ سازی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و صنایع الکترونیکی استفاده می‌ شود.

5. نقره: نقره یک نوع گرانبها و با خواص ضدعفونی کننده است که در جواهرات، تزئینات، آینه‌ها، ساعت‌ها و تجهیزات پزشکی استفاده می‌ شود.

6. طلا: طلا به دلیل زیبایی، خواص ضدخش و مقاومت در برابر اکسیداسیون در صنایع جواهرسازی، الکترونیک، تزئینات و پزشکی استفاده می‌ شود.

7. نیکل: نیکل به عنوان یک نوع مقاوم در برابر خوردگی و حرارت در صنایع شیمیایی، الکترونیک، پوشش‌ دهی و تزئینات استفاده می‌ شود.

8. تیتانیوم: تیتانیوم یک فلز سبک و مقاوم است که در صنایع هوا و فضا، خودروسازی، صنایع دریایی، پزشکی و جواهرسازی استفاده می‌ شود.

9. سرب: سرب به دلیل خواص ضدخوردگی و ضدعفونی کننده‌ ای که دارد، در صنایع باتری‌ سازی، لعاب‌ سازی، خودروسازی و لوله‌ کشی استفاده می‌ شود.

10. برنج: برنج یک آلیاژ از مس و روی است که در صنایع لوله‌ کشی، تجهیزات الکتریکی، ساختمان‌ ها و تزئینات استفاده می‌ شود.

فلزات

به علاوه، فلزات دیگری نظیر کبالت، کروم، کادمیوم، تنگستن و آهن زنگ‌نزنده نیز در صنایع مختلف استفاده می‌ شوند. آن ها به علت خواص خاص خود، در صنایع فلزی، الکترونیکی، پزشکی، خودروسازی، هوا و فضا و ساختمان‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق آشنایی با انواع فلزات و کاربردهای آنها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.