دانلود تحقیق به کارگیری انواع پمپ ها در سیستم توزیع آب شهری: مقدمات، تاریخچه و ساختارها

عنوان

مطالعه ای بر انواع پمپ ها در سیستم توزیع آب شهری

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 26
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این تحقیق به بررسی کاربرد انواع پمپ هغا در سیستم توزیع آب شهری در 26 صفحه به صورت ورد (word) قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
49,900تومان
توضیحات

معرفی پمپ ها در شبکه های توزیع آب شهری:

پمپ های آب از دستگاه‌ های مهم و حیاتی در شبکه‌ های توزیع آب شهری هستند. این دستگاه‌ ها برای انتقال آب از منابع تامین به مصارف مختلف در شهر، از جمله خانه‌ ها، مدارس، بیمارستان‌ ها و سایر مکان‌ ها استفاده می‌ شوند. پمپ‌ ها به صورت گسترده در شبکه‌ های توزیع آب شهری استفاده می‌ شوند تا فشار آب را افزایش داده و به مناطق با فشار کمتر انتقال دهند.

انواع پمپ ها:

1.سانتریفیوژ: بر اساس اصل نیروی گرانشی عمل می‌ کنند و آب را با سرعت بالا به سمت خروجی پمپ می‌ برند. عموماً برای افزایش فشار آب در شبکه‌ های توزیع استفاده می‌ شوند.

2. غوطه‌ور: در داخل آب قرار دارند و با استفاده از موتوری که درون آب قرار دارد، آب را جذب و به خروجی پمپ می‌ فرستند. به خصوص در چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی استفاده می‌ شوند.

3. تراکمی: با استفاده از یک پیستون یا روتور، آب را فشرده کرده و به خروجی پمپ منتقل می‌ کنند. برای انتقال آب در فشارهای بالا و در فاصله‌ های طولانی استفاده می‌ شوند.

کاربرد پمپ‌ ها در شبکه‌ های توزیع آب شهری:

1. افزایش فشار آب: برای افزایش فشار آب در شبکه‌ های توزیع استفاده می‌ شوند. این کار باعث می‌ شود آب به مناطق با فشار کمتر برسد و مشکلات مربوط به عدم تأمین آب در مناطق بالا یا دورتر از منابع تامین آب حل شود.

2. انتقال آب: برای انتقال آب از چاه‌ ها، رودخانه‌ ها یا سدها به شبکه‌ های توزیع استفاده می‌ شوند. این کار باعث می‌ شود آب به شهرها و مناطق مختلف برسد و نیازهای آبی جامعه تأمین شود.

3. تأمین آب سرد و گرم: در سیستم‌ های تأمین آب سرد و گرم نیز استفاده می‌ شوند. آب سرد از چاه‌ ها یا رودخانه‌ ها جمع‌ آوری شده و با استفاده از پمپ‌ ها به سیستم توزیع آب سرد منتقل می‌ شود. همچنین، پمپ‌ها در سیستم‌های تأمین آب گرم نیز برای ایجاد فشار مورد نیاز برای توزیع آب گرم استفاده می‌ شوند.

4. سیستم‌ های آبرسانی اضطراری: در سیستم‌ های آبرسانی اضطراری نیز استفاده می‌ شوند. در صورت وقوع حوادثی مانند زلزله یا سیلاب، پمپ‌ ها برای تأمین آب به مناطق بحرانی و اضطراری استفاده می‌ شوند.

پمپ آب

فهرست مطالب:

مقدمه

تعريف پمپ

تاريخچه

عوامل مؤثر در آن

انواع آن ها از لحاظ ساختاري

پمپ ديناميکي

سانتريفيوژ

محوري

شعاعي

ترکيبي

محيطي

خاص

جابجایی مثبت

رفت وبرگشتي

کاربرد نوع رفت وبرگشتي

کاربرد پلانجری

کاربرد دیافراگمی

پمپ روتاري

کاربرد نوع دنده ای

کاربرد لوب

کاربرد پریستالتیک

کاربرد اسکرو

پمپ آب خانگی

شناور

کفکش

لجنکش

مگنتی

اجزای مشترک انواع پمپ ها

جمع بندي

منابع

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق به کارگیری انواع پمپ ها در سیستم توزیع آب شهری: مقدمات، تاریخچه و ساختارها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.