دانلود تحقیق مروری جامع بر ترانسفورماتورهای قدرت: کاربردها و ساختارها

عنوان

مطالعه ای بر کاربرد های ترانسفورماتورهای قدرت

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 19
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این تحقیق به بررسی کاربردها و ساختارهای ترانسفورماتورهای قدرت در 19 صفحه به صورت ورد (word) قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
4,900تومان
توضیحات

ترانسفورماتور قدرت به زبان ساده:

ترانسفورماتورهای قدرت یکی از اجزای اصلی شبکه های توزیع و انتقال برق هستند و در انتقال و توزیع برق با ولتاژهای مختلف استفاده می‌ شوند.

ساختار ترانسفورماتورهای قدرت:

– دارای دو قسمت اصلی هستند: قسمت اول، تبدیل کننده ولتاژ (رویه) و قسمت دوم، تبدیل کننده جریان (پیچ). در قسمت تبدیل کننده ولتاژ، تغییرات ولتاژ از یک سطح به سطح دیگر صورت می‌گیرد و در قسمت تبدیل کننده جریان، تغییرات جریان صورت می‌ گیرد.
– معمولاً دارای یک هسته فلزی هستند که برای افزایش کارایی و کاهش انرژی های اتلافی، از لوازم جانبی مانند پوشش های ضد لرزش و روغن خنثی استفاده می‌ کنند.
– معمولاً دارای چندین پیچ هستند که به منظور انتقال برق با ولتاژهای مختلف استفاده می‌ شوند. پیچ‌ها به صورت لایه‌ای در هم قرار داده شده‌اند تا از فضای کمتری استفاده شود و کارایی بالاتری داشته باشند.

 کاربردهای ترانسفورماتورهای قدرت:

تغذیه شبکه های توزیع: ترانسفورماتورهای قدرت در شبکه های توزیع برق استفاده می‌شوند تا ولتاژ بالای دریافت شده از شبکه انتقال را به ولتاژهای پایین‌ تر برای استفاده در خانه‌ ها، صنایع و ساختمان ها تبدیل کنند.
انتقال برق در شبکه های انتقال: در شبکه های انتقال برق، برای تغییر ولتاژ بین سطح انتقال و سطح توزیع استفاده می‌ شوند. این ترانسفورماتورها به عنوان ایستگاه های تقسیم بار نیز شناخته می‌ شوند.
صنعت برق: در صنایع برق مانند فولاد، نفت و گاز، معدن و غیره استفاده می‌ شوند تا برق را به ولتاژها و جریان های مورد نیاز در این صنایع تبدیل کنند.
صنعت ریخته گری: در صنعت ریخته گری برای انتقال برق به دستگاه های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

ترانسفورماتور قدرت

به طور کلی، ترانسفورماتورهای قدرت ابزاری مهم در انتقال، توزیع و استفاده از برق هستند و امکان تغییر ولتاژ و جریان را فراهم می‌ کنند تا برق به شکل مناسب برای استفاده در صنایع و خانه‌ها تأمین شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق مروری جامع بر ترانسفورماتورهای قدرت: کاربردها و ساختارها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.