دانلود تحقیق مروری بر مبانی حسابداری مسئولیت های اجتماعی

عنوان

مطالعه ای بر حسابداری مسئولیت های اجتماعی

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 17
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این تحقیق در مورد حسابداری مسئولیت های اجتماعی در 17 صفحه به صورت فایل ورد (word) قابل ویرایش می باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
18,900تومان
توضیحات

حسابداری مسئولیت های اجتماعی چیست؟

حسابداری مسئولیت های اجتماعی یا  Social Responsibility Accounting که به اختصار SRA نامیده می‌شود یک روش حسابداری است که شرکت‌ ها و سازمان‌ ها از آن برای اندازه‌ گیری و گزارش دادن عملکرد خود در زمینه‌ های اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی استفاده می‌ کنند.

هدف اصلی این روش، بهبود عملکرد مسئولیت‌ پذیرانه شرکت‌ ها و افزایش شفافیت در ارتباط با سرمایه‌ گذاران، مشتریان، کارکنان و سایر ذینفعان است.

تقريباً همگان قبول دارند که شرکتها بايد از نظر اجتماعی مسوول کار خود باشند و اينکه امکان دارد عنوان شود که چنين نظری صرفاً شکل تعميم يافته اين مرام پذيرفته شده جهانی است که افراد و گروهها بايد تاثير اعمال خود بر سايرين را در نظر داشته باشند.

SRA به عنوان یک ابزار مدیریتی، به شرکت‌ ها کمک می‌ کند تا تأثیرات اجتماعی و محیط زیستی فعالیت‌ های خود را ارزیابی کنند و برنامه‌ های عملیاتی برای بهبود عملکرد خود در این زمینه‌ ها تدوین کنند.

این روش شامل چندین مرحله مهم است که شامل شناسایی مسائل مربوط به مسئولیت‌ های اجتماعی، تعیین اهداف و هدف‌ گذاری، اندازه‌ گیری عملکرد، گزارش دهی و حسابرسی مستقل است.

اجتماعی

با استفاده از حسابداری مسئولیت های اجتماعی ، شرکت‌ ها می‌ توانند بهبود عملکرد خود در زمینه‌ های مختلف اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی را دنبال کنند و به دست‌ آوردهای خود در این زمینه‌ ها برای ذینفعان خود گزارش دهند.

این روش همچنین به شرکت‌ ها کمک می‌ کند تا روابط خود با جامعه را بهبود بخشند و اعتبار و اعتماد عمومی خود را تقویت کنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق مروری بر مبانی حسابداری مسئولیت های اجتماعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 17 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.