دانلود تحقیق آشنایی با ساختار کلی سیستم های اعلام و اطفاء حریق

عنوان

مطالعه ای بر سیستم های اعلام و اطفاء حریق

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 52
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این تحقیق به بررسی ساختار کلی سیستم های اعلام و اطفاء حریق در 52 صفحه به صورت word قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
29,000تومان
توضیحات

اعلام و اطفاء حریق

سیستم های اعلام و اطفاء حریق، سیستم هایی هستند که برای شناسایی و اعلام حریق در یک ساختمان استفاده می شوند و در صورت لزوم، تلاش می کنند حریق را خاموش کنند یا حداقل کنترل آن را بر عهده بگیرند. این سیستم ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که به صورت هوشمند عمل می کنند.

این تحقیق در 52 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

اعلام و اطفاء حریق

سیستم های اعلام حریق شامل سنسورها و دستگاه های تشخیص حریق می باشند. این سنسورها می توانند حرارت، دود، گازهای سمی و غیره را تشخیص دهند. هنگامی که یک سنسور حریق فعال شود، سیستم اعلام حریق به صورت خودکار یک سیگنال اعلام حریق را به دستگاه های هشداردهنده ارسال می کند. این دستگاه ها ممکن است شامل زنگ های آژیر، نورهای قوه بصری و دستگاه های هشداردهنده صوتی باشند. هدف این سیستم ها اطلاع رسانی سریع به افراد حاضر در محل حادثه است تا بتوانند به سرعت اقدامات لازم برای خروج از ساختمان یا محل حادثه را انجام دهند.

سیستم های اطفاء حریق نیز شامل تجهیزاتی مانند آب، خمیر آتش نشانی، گازهای خاموش کننده و سیستم های اسپرینکلر می باشند. هنگامی که سیستم اعلام حریق یک سیگنال را دریافت می کند، سیستم اطفاء حریق فعال می شود و تلاش می کند حریق را خاموش کند. برای مثال، در سیستم های اسپرینکلر، آب به صورت خودکار از لوله های مخفی در ساختمان پاشیده می شود تا حریق را خاموش کند یا کنترل کند. در سیستم های خمیر آتش نشانی نیز، خمیر آتش نشانی به صورت خودکار به حریق پاشیده می شود.

اطفاء حریق

سیستم های اعلام و اطفاء حریق بسیار مهم و ضروری هستند زیرا در صورت عدم وجود آنها، حریق می تواند به سرعت گسترش یابد و خسارات جدی به مال و زندگی افراد بباراند. این سیستم ها باعث افزایش امنیت و کاهش خطرات حریق در ساختمان ها و مکان های عمومی می شوند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق آشنایی با ساختار کلی سیستم های اعلام و اطفاء حریق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.