دانلود تحقیق مطالعه ای بر مبانی اقتصاد سیاسی و فضای شهری

عنوان

بررسی مبانی اقتصاد سیاسی و فضای شهری

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 24
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این تحقیق در مورد مطالعه ای بر مبانی اقتصاد سیاسی و فضای شهری می باشد که در 17 صفحه و با فایل ورد قابل ویرایش تهیه شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

اقتصاد سیاسی و فضای شهری

مبانی اقتصاد سیاسی و فضای شهری دو حوزه مهم در مطالعات اقتصادی و شهرسازی هستند که به بررسی رابطه بین عوامل اقتصادی و سیاسی با شکل‌ گیری و توسعه فضاهای شهری می‌ پردازند.

این تحقیق در 24 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

اقتصاد سیاسی

 برخی از مباحث کلیدی این حوزه‌ها

توزیع منابع و فضاهای شهری:

تئوری‌ های اقتصاد سیاسی بررسی می‌ کنند که چگونه توزیع منابع اقتصادی، قدرت‌ ها و تصمیمات سیاسی بر توسعه و توزیع فضای شهری تأثیر می‌ گذارد. به عبارت دیگر، چگونگی تخصیص منابع به طور متناسب در شهرها و مناطق مختلف در یک کشور یا منطقه مورد تحلیل قرار می‌ گیرد.

سیاست‌ های شهرسازی و توسعه اقتصادی:

اقتصاد سیاسی بررسی می‌ کند که چگونه تصمیمات سیاسی و سیاست‌ های اقتصادی، الگوهای توسعه شهری را تحت تأثیر قرار می‌ دهند. این شامل مسائلی مانند سیاست‌ های مالیاتی، تنظیمات تجاری، حمایت از صنایع محلی و سیاست‌ های توسعه شهری می‌ شود.

توسعه پایدار و محیط زیست:

مطالعات اقتصاد سیاسی و فضای شهری به تأثیر سیاست‌ های محیط زیستی و توسعه پایدار بر شهرها و مناطق می‌ پردازند. چگونگی ترکیب بین توسعه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست در شهرسازی و برنامه‌ ریزی شهری مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

نقش نهادها و سیاست‌ گذاران:

مطالعات اقتصاد سیاسی بررسی می‌ کنند که چگونه نهادها و سیاست‌ گذاران تصمیمات مرتبط با شهرسازی و توسعه شهری را تدوین و اجرا می‌ کنند و چگونه تأثیرات اقتصادی و اجتماعی این تصمیمات به شکل فضای شهری منعکس می‌ شود.

شهرها به عنوان مراکز اقتصادی:

شهرها به عنوان مراکز اقتصادی و تجاری مهم مورد توجه قرار می‌ گیرند. نقش شهرها در جذب سرمایه، ایجاد اشتغال، توسعه صنایع و خدمات، و تأثیرات آن ها بر اقتصاد کشورها بررسی می‌ شود.

اقتصاد سیاسی و فضای شهری

در نتیجه، این موضوع به ما کمک می‌ کنند تا فهم بهتری از روابط پیچیده میان اقتصاد و سیاست با توسعه و شکل‌ گیری فضاهای شهری داشته باشیم و بتوانیم سیاست‌ ها و تصمیمات مناسبی برای توسعه شهری پایدار اتخاذ کنیم.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فضای شهری

اقتصاد سیاسی

منابع

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق مطالعه ای بر مبانی اقتصاد سیاسی و فضای شهری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.