دانلود تحقیق مروری کلی بر مفهوم داده کاوی

عنوان

مطالعه ای بر موضوع داده کاوی

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 45
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این تحقیق به بررسی موضوع داده کاوی در 45 صفحه به صورت ورد (word) قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
8,400تومان
توضیحات

داده کاوی چیست؟

داده کاوی یا Data Mining به مجموعه‌ ای از روش‌ ها، الگوریتم‌ ها و فنون می‌ گویند که برای استخراج الگوها، اطلاعات و دانش مفید از مجموعه‌ای از داده‌ها استفاده می‌شود. هدف اصلی آن، تحلیل و استخراج دانش مفید از داده‌های بزرگ است که به صورت ساختارمند و قابل فهم برای انسان باشد.

در این فرآیند، ابتدا داده‌های بزرگ جمع‌ آوری می‌ شوند و سپس با استفاده از الگوریتم‌ های مختلف، داده‌ ها تحلیل و بررسی می‌ شوند. در نهایت، الگوها، روابط و اطلاعات مفیدی که از داده‌ ها استخراج شده است، به صورت گزارش یا نمودار به کاربران ارائه می‌ شود.

کاربردهای Data Mining:

و در حوزه‌های مختلفی مانند علوم رایانه، آمار، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌ شود. از جمله کاربردهای داده کاوی می‌ توان به پیش‌بینی رفتار مشتریان، تحلیل بازار، تشخیص نقاط ضعف و قوت در سازمان‌ ها، کشف تقارن‌ ها و روابط مخفی در داده‌ ها و شناسایی الگوهای تکراری اشاره کرد.

داده کاوی

داده کاوی به عنوان یک فرآیند تحلیلی قدرتمند، می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و بهبود عملکرد سازمان‌ها کمک کند. با استفاده از آن ، می‌ توان اطلاعات مفیدی را از داده‌ های بزرگ استخراج کرده و به صورت قابل فهم به مدیران و تصمیم‌ گیران ارائه داد تا بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند و عملکرد سازمان را بهبود بخشند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق مروری کلی بر مفهوم داده کاوی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.