دانلود تحقیق مروری بر موانع پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) (مطالعه موردی: شهرداری قائمشهر)

عنوان

بررسی موانع پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS)

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 16
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این تحقیق در مورد مروری بر موانع پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) (مطالعه موردی: شهرداری قائمشهر) می باشد که در 16 صفحه و با فایل ورد قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
28,900تومان
توضیحات

سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS)

سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS)، یکی از عناصر حیاتی در دنیای تجارت و سازمان‌ ها می‌ باشد. این سیستم‌ ها به کمک فرآیندهای مختلف فناوری اطلاعات و ابزارهای نرم‌ افزاری، اطلاعات مورد نیاز سازمان را جمع‌ آوری، ذخیره، پردازش و تبدیل می‌ کنند تا به مدیران و تصمیم‌ گیران سازمان کمک کنند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کنند و عملکرد سازمان را بهبود بخشند.

مهمترین جوانب و ویژگی‌ ها

1. جمع‌ آوری اطلاعات:

MIS از منابع داخلی و خارجی سازمان اطلاعات مورد نیاز را جمع‌ آوری می‌ کند. این منابع ممکن است شامل داده‌ های مالی، تولیدی، منابع انسانی، و اطلاعات بازار باشند.

2. ذخیره‌ سازی و مدیریت اطلاعات:

اطلاعات جمع‌ آوری شده در پایگاه‌داده‌ ها یا سیستم‌ های ذخیره‌ سازی مشابه ذخیره می‌ شوند و به صورت مداوم به روزرسانی می‌ شوند. این اطلاعات باید مطمئن و قابل اعتماد باشند.

3. پردازش اطلاعات:

این سیستم اطلاعات جمع‌ آوری شده را تجزیه و تحلیل کرده و به شکل گزارشات و داده‌ های آماری تبدیل می‌ کند. این گزارشات به مدیران کمک می‌ کنند تا عملکرد سازمان را ارزیابی کرده و تصمیمات بهتری بگیرند.

4. ارتباطات و اشتراک اطلاعات:

MIS به مدیران اجازه می‌ دهد تا اطلاعات را با دیگر اعضای سازمان به اشتراک بگذارند. این ارتباطات می‌ توانند از طریق گزارشات، داشبوردها، ایمیل‌ ها و سایر وسایل ارتباطی صورت گیرد.

5. پشتیبانی از تصمیم‌ گیری:

MIS به مدیران کمک می‌ کند تا تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی بهتری بگیرند. این سیستم‌ ها اطلاعات لازم را به موقع و در قالب مناسبی فراهم می‌ کنند تا تصمیمات مبتنی بر داده (DSS) گرفته شود.

6. کنترل عملکرد:

این سیستم به مدیران امکان مشاهده عملکرد فعلی سازمان را می‌ دهد و به آن ها این امکان را می‌ دهد تا در صورت نیاز تغییراتی در فرآیندها و سیاست‌ ها ایجاد کنند تا بهبود‌های لازم اعمال شود.

7. امنیت اطلاعات:

یکی از مهمترین موارد در MIS امنیت اطلاعات است. اطلاعات حساس سازمان باید در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت شود تا سازمان از خسارت‌ ها و نفوذهای امنیتی جلوگیری کند.

8. تطابق با تغییرات فناوری:

MIS باید به تغییرات فناوری اطلاعاتی و نیازهای سازمانی پاسخ دهد و به روز رسانی‌ های مداوم را در نظر بگیرد تا همیشه کارآمد باقی بماند.

سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS)

سیستم‌ های اطلاعاتی مدیریتی نقش بسیار مهمی در مدیریت و کنترل سازمان‌ ها ایفا می‌ کنند و به مدیران اطلاعات اساسی برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی می‌ دهند. این سیستم‌ ها باعث بهبود عملکرد، کاهش خطاها، افزایش بهره‌وری و ارتقاء توانایی‌ های تصمیم‌ گیری در سازمان‌ ها می‌ شوند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق مروری بر موانع پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) (مطالعه موردی: شهرداری قائمشهر)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.