دانلود تحقیق واکسن و واکسیناسیون: مروری بر تاریخچه و انواع روش های ایمن سازی

عنوان

آشنایی با واکسن و واکسیناسیون: مروری بر تاریخچه و انواع روش های ایمن سازی

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 48
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این تحقیق در مورد واکسن و واکسیناسیون: مروری بر تاریخچه و انواع روش های ایمن سازی می باشد که در 48 صفحه و با فایل ورد قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
40,900تومان
توضیحات

واکسن و واکسیناسیون

واکسن ها یکی از بزرگ‌ ترین دستاوردهای پزشکی در تاریخ بشریت هستند. واکسن‌ ها به عنوان یکی از مهم ترین روش‌ های پیشگیری از بیماری‌ ها شناخته می‌ شوند و به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می‌ شوند. واکسن‌ ها از طریق ایجاد ایمنی در بدن، از ابتلا به بیماری‌ های واگیر و خطرات جدی آن ها جلوگیری می‌ کنند.

واکسن‌ ها اغلب از موادی تهیه می‌ شوند که شبیه به مواد مختلف موجود در ویروس‌ ها یا باکتری‌ ها هستند. این مواد، به عنوان آنتی‌ ژن شناخته می‌ شوند و با فعال‌ سازی سیستم ایمنی بدن، باعث تولید آنتی‌ بادی‌ های محافظ در برابر بیماری مورد نظر می‌ شوند. وقتی که بدن با واکسن در تماس است، سلول‌ های ایمنی بدن به طور خودکار به تولید آنتی‌ بادی‌ های محافظ علیه آن آنتیژن تشویق می‌ شوند.

واکسیناسیون، فرآیند استفاده از واکسن‌ ها برای پیشگیری از بیماری و حفاظت از سلامت عمومی است. این فرآیند به طور گسترده در سراسر جهان به عنوان یک استراتژی اصلی برای کنترل و پایان دادن به بسیاری از بیماری‌ های واگیر استفاده می‌ شود. واکسیناسیون نقش بسزای مهم در کاهش شدت بروز بیماری‌ ها، کاهش نرخ مرگ و میر و بهبود سلامت عمومی جامعه دارد.

واکسیناسیون نقش حائز اهمیت در کنترل و پایان دادن به بسیاری از بیماری‌ های واگیر دارد. به طور خاص، واکسیناسیون تاثیر بسزای مثبت در کاهش شدت بروز بیماری‌ های شدید مانند تب زرد، وبا و … است. همچنین، واکسیناسیون نقش مؤثر در پایان دادن به بساري از بيماري‌ هاي واگير دارد. به عنوان مثال، تصويب واكسين هپاتيت B در سال ۱۹۸۱ منجر به كاهش ۹۰٪ در نرخ ابتلا به هپاتيت B در ايالات متحده شد.

با این حال، وجود تعداد کمتر از ۱٪ از جامعه کافي نيست تا يك جامعه را پوشش دهيم. به همين دليل، تلاش‌ های فعالانه برای تحقق پوشش گسترده و كافي در سطح جامعه حائز اهميت است.

واکسن و واکسیناسیون

فهرست مطالب:

واکسن چیست؟

تاریخچه واکسنیاسیون

واکسن و واکسیناسیون

انواع شيوه هاي ايمن سازي

ايمن سازي غير فعال: Passive immunization

بررسي واكسن هاي قديمي و جديد

واکسن های نسل جدید

BAC- VAC واكسن ضد كوكائين

و …

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق واکسن و واکسیناسیون: مروری بر تاریخچه و انواع روش های ایمن سازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.