دانلود تحقیق مروری بر کاربردهای لیزر در زمینه مهندسی پزشکی

عنوان

آشنایی با کاربردهای لیزر در زمینه مهندسی پزشکی

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 27
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این تحقیق در مورد مروری بر کاربردهای لیزر در زمینه مهندسی پزشکی می باشد که در 34 صفحه و به صورت قابل ویرایش تهیه شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
8,000تومان
توضیحات

لیزر در مهدسی پزشکی

لیزر در زمینه مهندسی پزشکی کاربردهای فراوانی دارند و به عنوان ابزاری قدرتمند در تشخیص، درمان و تحقیقات پزشکی استفاده می‌ شوند.

این تحقیق در 27 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از آن قرار داده شده است:

کاربردهای لیزر

برخی از کاربردهای لیزر در زمینه مهندسی پزشکی

1. جراحی لیزری:

یکی از کاربردهای اصلی لیزر در مهندسی پزشکی، استفاده در جراحی های لیزری است. لیزرها به عنوان یک ابزار برش و تراش در جراحی های پوست، چشم، مغز، قلب و عروق و سایر بخش های بدن استفاده می‌ شوند. جراحی های لیزری دقیق ترین و کمتر تهاجمی نسبت به روش های سنتی جراحی است.

2. لاکتولاز:

لاکتولاز یک تکنولوژی لیزر است که برای درمان برخی از بیماری های چشم استفاده می‌ شود. این تکنولوژی با استفاده از لیزرهای قدرتمند، باعث تغییر شکل و شکستن بخشی از بافت های چشمی می‌ شود و درمان برخی از بیماری های مانند کاتاراکت و گلوکوما را ممکن می‌سازد.

3. لیزر درمانی:

لیزرها به عنوان یک ابزار درمانی نیز استفاده می‌ شوند. این تکنولوژی به طور گسترده ای در درمان بیماری های پوستی مانند جوش، زگیل، نقص های پوست و لکه های قهوه‌ای استفاده می‌ شود. همچنین لیزرها در درمان برخی از بیماری های قلب و عروق، سرطان، بیماری های تنفسی و مشکلات عضلانی-اسکلتی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

4. تصویربرداری با لیزر:

لیزرها در تصویربرداری پزشکی نقش مهمی دارند. از جمله کاربردهای لیزر در تصویربرداری می‌ توان به تصویربرداری با رنگ، تصویربرداری با نور مرئی، تصویربرداری ساختاری و تصویربرداری سلولی اشاره کرد. لیزرها به عنوان یک منبع نور قوی و دقیق در تصویربرداری استفاده می‌ شوند و تصاویر با کیفیت بالا و دقت بالا ارائه می‌ دهند.

5. درمان برخی از بیماری های عفونی:

لیزرها در درمان برخی از بیماری های عفونی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به عنوان مثال، لیزرهای دستگاه های ضدعفونی که در بخش های عملیاتی و بخش های پزشکی استفاده می‌ شوند، قادر به کشتن باکتری ها و ویروس ها هستند.

6. تحقیقات پزشکی:

لیزرها در تحقیقات پزشکی نقش مهمی ایفا می‌ کنند. با استفاده از لیزرها، پژوهشگران قادر به بررسی و بررسی دقیق ترین جزئیات بیولوژیکی و ساختاری بدن انسان هستند. همچنین، لیزرها در تحقیقات برای بررسی و آزمایش داروها، مواد شیمیایی و تاثیر آنها بر سلول ها و بافت ها نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

لیزر در زمینه مهندسی پزشکی

در کل، لیزرها در مهندسی پزشکی کاربردهای فراوانی دارند و به عنوان ابزاری قدرتمند در تشخیص، درمان و تحقیقات پزشکی استفاده می‌ شوند. این تکنولوژی ها بهبود عملکرد پزشکان را در تشخیص و درمان بیماران بهبود می‌ بخشند و نقش مهمی در بهبود سلامت و کاهش روش های تهاجمی در درمان های پزشکی دارند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق مروری بر کاربردهای لیزر در زمینه مهندسی پزشکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.