دانلود سمینار انتقال داده در شبکه های آکوستیکی زیر آب UWAN

خلاصه:

کانالهای مخابراتی صوتی زیرآب به دلیل تغییر پذیری محیط دارای پاشیدگی توام زمانی و فرکانسی هستند که در نتیجه ارسال داده در آنها با چالش روبرو میشود. به دلیل اهمیت و کاربردهای مخابرات زیرآب، بررسی محیط انتشار و قوانین حاکم بر انتشار صوت در زیرآب بسیار مهم میباشد. ر کانالهای مخابراتی زیرآب به دلیل جذب شدید امواج الکترومغناطیسی و نوری از سیگنالهای صوتی به منظور انتقال داده استفاده میگردد. تاخیر زیاد، پهنای باند کم، فرکانس گزینی شدید، چند مسیرگی و تغییر پذیری شرایط محیط از مهمترین چالشهایی است که در سیستمهای مخابراتی زیرآب وجود دارد. در این سمینار انواع چالش ها از جمله انتقال داده در شبکه های زیر آب که یکی از مهمترین مسائل است، به صورت کامل به تفضیل با بررسی بیش از 47 منبع صورت گرفته است.

قیمت دانلود مقاله
28,000تومان
گزارشکار: دارد (50 صفحه) شبیه سازی : ندارد
شرح موضوع

شبکه آکوستیک زیر آب

شبکه های آکوستیک زیر آبی (UANها) به دلیل کاربردهای گسترده که شامل نظارت در محیط زیر آب و شنود تاکتیکی می شوند، تبدیل به یک زمینه تحقیقاتی مهم شده اند. به دلیل تفاوت های موجود میان UAN و شبکه های حسگر وایرلس زمینی (TWSNها) و چالش های اعمالی توسط محیط خشن زیر آّب، تلاش های چشمگیر تحقیقاتی، به هر لایه UANها اختصاص داده شده است.

در UANها به صورت متفاوت از TWSNها، یک کانال آکوستیک، به جای کانال رادیوئی، اغلب برای انتقال سیگنال در آب استفاده می شود. این پدیده، چندین چالش را برای برقراری ارتباطات در نیو UANها اعمال می کند. اول، تاخیر انتشار داده به دلیل سرعت انتشار کم سیگنال های آکوستیک، طولانی است (حدود 1500m/s). دوم، کانال های UAN، نرخ داده بسیار کمی دارند و دلیل آن، جذب، پدیده چند مسیره بودن و محو شدگی است. سوم این که UANها اغلب از احتمال خطای بالا به دلیل استفاده از کانال های آکوستیک زیرآبی که احتمال بروز خطا در آن ها بیشتر است رنج می برند. علاوه بر چالش های اعمال شده توسط ارتباطات آکوستیک، UANها، چالش های دیگری را روبه روی خود می بینند. محیط خشن زیرآبی باعث ایجاد دینامیک های خارق العاده در UANها از لحاظ تولید شبکه و کیفیت کانال می شود. علاوه بر آن،UANها همیشه ماهیتی محدود از لحاظ انرژی داشتند. حتی گره هایی که بالاتر از سطح آب قرار دارند اغلب برای ارائه کارآیی خود نیاز به انرژی خورشیدی دارند. قید انرژی به این معنا است که پروتوکل ها و خدمات، در UAN باید از لحاظ انرژی، بهره ور باشند. علاوه بر آن، مودم های آکوستیک زیرآبی، نیمه دوپلکس بوده و فقط می توانند در حالت فرستنده یا دریافت کننده قرار بگیرند.

برخلاف چالش های مذکور، انتقال داده بهره ور و قابل اطمینان، همیشه یک خصیصه مطلوب، برای UANها بوده است. کاربردهایی همانند فرستادن یک فایل داده مهم از یک گره منبع به یک گره سینک، از چندین هاپ یا انتقال یک دستور حیاتی ، از یک ایستگاه کنترل به چندین مود UAN، امری متعارف بوده و توسط وظایف مختلف، ملزم می شود. در این سمینار، به مساله حیاتی و چالش برانگیز عنوان شده  می پردازیم.

این سمینار در 3 فصل و به صورت کامل به تجزیه و تحلیل این شبکه ها پرداخته است که می تواند به عنوان یک منبع خوب برای بررسی منابع باشد.

در ادامه بخشی از نتایج شبیه سازی ها برای مقالات نشان داده شده است.

شبکه آکوستیک (صوتی) زیر آب

 


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود سمینار انتقال داده در شبکه های آکوستیکی زیر آب UWAN”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.