دانلود نمونه سوالات استخدامی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

عنوان

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، آیت الله خامنه ای، انتشارات صهبا

سال تهیه : 1402 تعداد صفحات : 15
فرمت فایل : pdf نوع فایل : pdf
کیفیت : طلایی مناسب : داوطلبان آزمون استخدامی

در این پکیج به ارائه نمونه سوالات استخدامی مربوط به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، آیت الله خامنه ای، انتشارات صهبا پرداخته ایم. این نمونه سوالات به صورت فایل pdf و به همراه پاسخ می باشند. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

نمونه سوالات استخدامی
قیمت دانلود
29,000تومان
توضیحات

کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن”: مبانی اندیشه اسلامی با رویکردی اجتماعی

کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” اثر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حاصل بیست‌وهشت جلسه تفسیر ایشان در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ است. این کتاب در چهار سرفصل به مبانی اندیشه اسلامی با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ می‌پردازد و قرآن کریم را محور تبیین این مبانی قرار می‌دهد.

چهار سرفصل اصلی کتاب:

  1. ایمان: ایمان واقعی، ایمانی آگاهانه و مسئولیت‌پذیر است. ایمان در زندگی فردی و اجتماعی نمود پیدا می‌کند و انسان را از زیر بار سلطه خدایان دروغین رها می‌سازد.

  2. توحید: توحید، یگانه‌پرستی و اعتقاد به خدای یگانه است. نمود توحید در زندگی فرد موحد، عدم تسلیم در برابر ظلم و ستم و پیروی از هواهای نفسانی است. جامعه موحد نیز جامعه‌ای عدالت‌محور و آزاد است که در آن حقوق همه افراد به طور کامل رعایت می‌شود.

  3. نبوت: نبوت، رسالت پیامبران الهی برای هدایت بشر است. دشمنان نبوت، کسانی هستند که در برابر حق و عدالت ایستادگی می‌کنند. مسلمانان معتقد به اصل نبوت، تعهداتی دارند که باید به آن‌ها عمل کنند.

  4. ولایت: ولایت، پیوند درونی جامعه اسلامی، نحوه ارتباط با جوامع غیرمسلمان و پیوند بین امام و امت است. ولایت تداوم رسالت انبیا در زمین است و جامعه اسلامی را به سوی سعادت و کمال هدایت می‌کند.

جهت دریافت پکیج کامل نمونه سوالات عمومی می توانید به دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70٪ و بالاتر مراجعه نمایید.

این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی مربوط به این کتاب می باشد. پاسخ تمامی سوالات مشخص شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از سوالات قرار داده شده است:

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

ویژگی‌های کتاب:

  • رویکردی اجتماعی: کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” به دنبال تبیین مبانی اندیشه اسلامی با رویکردی اجتماعی است. به این معنا که آموزه‌های اسلامی را در بستر جامعه و با توجه به نیازهای روز بشریت تفسیر می‌کند.
  • انسجام و هماهنگی: مباحث کتاب به صورت منسجم و هماهنگ ارائه شده‌اند و انسجام درونی اندیشه اسلامی به خوبی در آن نشان داده شده است.
  • محوریت قرآن: قرآن کریم محور تبیین مبانی اندیشه اسلامی در این کتاب است.

کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” منبعی ارزشمند برای:

  • کسانی که به دنبال فهم عمیق‌تر از اندیشه اسلامی هستند.
  • کسانی که به دنبال تفسیر اجتماعی از آموزه‌های اسلامی هستند.
  • کسانی که به دنبال فهم مبانی نظام اسلامی هستند.

جمع‌بندی:

کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” اثری ارزشمند و قابل تأمل است که مبانی اندیشه اسلامی را با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ و با محور قرار دادن قرآن کریم تبیین می‌کند. این کتاب منبعی ارزشمند برای کسانی است که به دنبال فهم عمیق‌تر از اسلام و تفسیر اجتماعی از آموزه‌های آن هستند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود نمونه سوالات استخدامی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.