دانلود نمونه سوالات استخدامی ولایت فقیه، امام خمینی (ره)

عنوان

کتاب ولایت فقیه، امام خمینی (ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

سال تهیه : 1402 تعداد صفحات : 12
فرمت فایل : pdf نوع فایل : پی دی اف
کیفیت : طلایی مناسب : داوطلبان آزمون استخدامی

این پکیج شامل نمونه سوالا استخدامی مربوط به کتاب ولایت فقیه، امام خمینی (ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) می باشد که در قالب فایل PDF تهیه شده و کاملا مناسب کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون های استخدامی می باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

نمونه سوالات استخدامی
قیمت دانلود
29,000تومان
توضیحات

کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره): مبانی، نوآوری‌ها و تأثیرات

کتاب ولایت فقیه بر پایه مبانی فقهی و فلسفی شیعه استوار است. امام خمینی (ره) با استناد به آیات و روایات، به اثبات ضرورت حکومت اسلامی و ولایت فقیه می‌پردازند. ایشان از ادله‌ای مانند آیه «نبوت و امامت» (نساء/59)، آیه «اولی الامر» (نساء/59)، روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة» و سیره عملی معصومین (ع) برای اثبات مدعای خود استفاده می‌کنند.

کتاب ولایت فقیه در تبیین و بسط نظریه ولایت فقیه نوآوری‌های بسیاری دارد. امام خمینی (ره) ولایت فقیه را نه فقط در امور دینی، بلکه در تمام امور سیاسی و اجتماعی جاری می‌دانند. ایشان همچنین ولایت فقیه را امری مطلق و نه مشروط به زمان و مکان خاص می‌دانند.

کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) در اندیشه سیاسی شیعه و انقلاب اسلامی ایران نقشی اساسی داشته است. این کتاب به عنوان مبانی نظری انقلاب اسلامی ایران عمل کرد و پس از پیروزی انقلاب، به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران راه یافت.

مباحث کلیدی کتاب:

  • ضرورت حکومت اسلامی
  • ادله شرعی ولایت فقیه
  • جامعیت شروط فقیه
  • اختیارات و وظایف فقیه
  • ولایت فقیه در عصر غیبت
  • رابطه ولایت فقیه با دموکراسی

جهت دریافت پکیج کامل نمونه سوالات عمومی می توانید به دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70٪ و بالاتر مراجعه نمایید.

این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی مربوط به کتاب ولایت فقیه، امام خمینی (ره) می باشد. تمامی سوالات دارای پاسخ می باشند و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از سوالات قرار داده شده است:

ولایت فقیه

کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع در زمینه نظریه ولایت فقیه شناخته می‌شود. این کتاب در فهم اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران نقشی اساسی دارد.

نکاتی برای مطالعه بیشتر:

  • برای درک عمیق‌تر کتاب ولایت فقیه، مطالعه سایر آثار امام خمینی (ره) مانند «تحریر الوسیله» و «صحیفه امام» مفید خواهد بود.
  • همچنین مطالعه نقدهای مختلفی که بر کتاب ولایت فقیه نوشته شده است، می‌تواند به فهم بهتر این نظریه کمک کند.

کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) اثری مهم و تأثیرگذار در اندیشه سیاسی شیعه و انقلاب اسلامی ایران است. این کتاب با ارائه نظریه‌ای جدید در مورد حکومت اسلامی، زمینه را برای تحولات سیاسی و اجتماعی بزرگی فراهم کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود نمونه سوالات استخدامی ولایت فقیه، امام خمینی (ره)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.