دانلود شبیه سازی یک آسانسور با در نظر گرفتن سامانه نوبت دهی در متلب

خلاصه:

در این پروژه، یک آسانسور با در نظر گرفتن یک سامانه نوبت دهی، شبیه سازی شده و برای شبیه سازی نیز از نرم افزار متلب (MATLAB) استفاده شده است. به منظور یادگیری بهتر، کدهای این شبیه سازی، کامنت گذاری شده و توضیح داده شده اند. در این شبیه سازی، نحوه خدمات دهی یک آسانسور واقعی، به صورت گرافیکی نشان داده شده است. همچنین، محدودیتی در تعداد طبقات وجود ندارد. پیش فرض جهت حرکت آسانسور را نیز می توان به سمت بالا یا پایین انتخاب کرد. از این شبیه سازی می توان برای مبحث هوش مصنوعی استفاده کرد.

متلب
قیمت دانلود مقاله
27,000تومان
گزارشکار: دارد (یک فایل ورد و پی دی اف دو صفحه ای که کدها به صورت مختصر توضیح داده شده اند) (در یک فایل ویدئویی 5 دقیقه ای نیز به توضیحات مربوط به شبیه سازی و نحوه ران کردن آن پرداخته شده است) شبیه سازی : دارد (یک ام فایل متلب)
شرح موضوع

شبیه سازی آسانسور

در ابتدا به توضیح کوتاهی در زمینه آسانسور می پردازیم:

آسانسور یا بالابر، یک نوع وسیله حمل و نقل عمودی است که افراد یا بارها را بین طبقات، سطوح، سکوهای ساختمان، محفظه ها یا سایر سازه ها جابه جا می کند. معمولاً قدرت آسانسورها بوسیله موتورهای برقی تامین می شود. آن ها شامل کابل های کششی و سیستم ضد وزن همچون سیستم کشش رو به بالا هستند. البته برخی با پمپاژ سیالات پیستون استوانه ای همچون جک، بالا می روند. در حوزه های کشاورزی و تولید، یک آسانسور هرنوع وسیله انتقال دهنده ای است که برای بالا بردن مواد در جریان پیوسته به انبارها یا سیلوها بکار می رود. انواع مختلفی همچون آسانسور سطلی یا زنجیری، نوار نقاله سوراخ کننده پیچ وجود دارند که بر اساس اصول پیچ ارشمیدس، یا زنجیر و پدال ها یا چنگک های آسانسورهای یونجه عمل می کنند. زبان هایی بغیر از انگلیسی، از کلمات عاریتی بر اساس آسانسور یا بالابر استفاده می کنند. بدلیل قانون دسترسی ویلچر، آسانسورها معمولاً یکی از ملزومات قانونی در ساختمان های جدید و چندطبقه هستند. علی الخصوص در مواقعی که استفاده از شیب ویلچر امکان پذیر نمی باشد. همچنین برخی آسانسورها علاوه بر حرکت عادی بالا و پایین، قادر به حرکت به سمت اطراف هستند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی شبیه سازی، قرار داده شده اند:

شبیه سازی نوبت دهی در آسانسور

شبیه سازی آسانسور


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی یک آسانسور با در نظر گرفتن سامانه نوبت دهی در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.