دانلود شبیه سازی اسیلاتور کولپیتس

خلاصه:

اسیلاتور یک قطعه الکترونیکی است که در سیستم ها کاربرد فراوانی دارد. از جمله کاربرد های آن تولید پالس یا کلاک در سیستم های کامپیوتری است. انواع مختلی از اسیلاتور ها از جمله اسیلاتور کولپیتس در الکترونیک وجود دارد. در این پروژه دو اسیلاتور کولپیتس با فرکانس کاری مختلف در نرم افزار Pspice شبیه سازی شده است و به همراه گزارش کار محاسبات بعد از خرید قابل دانلود می باشد.

قیمت دانلود مقاله
15,000تومان
گزارشکار: دارد (یک صفحه به صورت عکس که صورت مساله پروژه می باشد) شبیه سازی : پی اسپایس - orcad
شرح موضوع

اسیلاتور کولپیتس

نوسانگر یا اسیلاتور یک مدار الکترونیکی است که یک سیگنال الکترونیکی متناوب، اغلب موج سینوسی یا موج مربعی تولید می کند. نوسانگر جریان مستقیم DC را از یک منبع تغذیه به سیگنال متناوب (AC) تبدیل می کند. اسیلاتور به طور گسترده در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. نمونه های معمولی از سیگنال های تولید شده توسط اسیلاتورها شامل سیگنال های پخش شده توسط فرستنده های رادیو و تلویزیون، سیگنال های ساعت یا پالس است که رایانه ها و ساعتهای کوارتز را تنظیم می کنند. امروزه اسیلاتور ها در تمام مدارات الکترونیکی وجود دارند.

انواع محتلفی از اسیلاتور ها از قبیل اسیلاتور کولپیتس، هارتلی، آرمسترانگ و … وجود دارند. در تئوری هر اسیلاتور میتواند هر فرکانسی دلخواهی را ایجاد کند، اما در عمل، طراحی عملی نوسانگر سخت است و ساخت و طراحی هر اسیلاتور با هر فرکانسی بصورت عملی ممکن نیست و بعضی از اسیلاتور ها در بازه های فرکانسی خاصی در مدارات قابل استفاده هستند.

طراحی و ساخت اسیلاتوری که بتواند به صورت کامل صحبح و منظم تولید سیگنال متناوب را انجام دهد بسیار سخت است. در این پروژه با توجه به استفاده فراوان از اسیلاتور کولپیس در مدارات الکترونیی، دو اسیلاتور کولپیس با فرکانس های کاری مختلف شبیه سازی شده اند.

شبیه سازی ها در نرم افزار Pspice صورت گرفته است و فرکانس کاری اسیلاتور اول ۱۲.۵ مگاه هرتز و دومی ۳۲ مگا هرتز می باشد. با توجه به اینکه امروزه سیستم های سنکرون بسیار توسعه یافته اند و نیاز به سنکرون سازی در سیستم های فرستنده و گیرنده می باشد، در ادامه این پروژه این دو اسیلاتور با تکنیکی که در فایل آموزشی توصیح داده شده است با یکدیگر سنکرون شده و به یک فرکانس رسیده اند.

در ادامه بخشی از نتایج شبیه سازی برای این نوسانگر ها در محیط پی-اسپایس نشان داده شده است.

اسیلاتور کولپیتس

اسیلاتور کولپیتس


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی اسیلاتور کولپیتس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.