دانلود شبیه سازی آپ امپ عملیاتی LM741 در Hspice

خلاصه:

آپ امپ عملیاتی LM741 یکی از آپ امپ های پر کاربرد در الکترونیک است که با توجه به قابلیت استفاده با مقاومت، خان و دیود می توان از آن برای انجام انواع عملیات خطی و غیرخطی استفاده کرد. در این پروژه شبیه سازی و انواع تحلیل های مورد نیاز برای این آپ امپ در نرم افزار Hspice و به صورت دستی انجام شده و به همراه فایل آموزشی بعد از خرید در اختیار محققان و دانشجویان عزیز قرار خواهد گرفت.

اچ اسپایس
قیمت دانلود مقاله
18,000تومان
گزارشکار: دارد ( تحلیل دستی) شبیه سازی : اچ اسپایس -HSpice
شرح موضوع

آپ امپ ۷۴۱

آپ امپ عملیاتی سری LM741 تقویت کننده های عملیاتی هستند که قابلیت عملکرد بهتر را بر نسبت به تقویت کننده های استاندارد صنعتی مانند LM709 دارند. آنها در اکثر برنامه های کاربردی جایگزین  مناسبی برای انواع پلاگین های 709C، LM201، MC1439 و 748 هستند. تقویت کننده ها LM741 ویژگی های بسیاری دارند که باعث می شود تقاضای برای استفاده از آنها زیاد باشد. ورودی تفاضلی، بهره بسیار زیاد، محافظت بیش از حد در ورودی و خروجی و همچنین مقاومت بالا در مقابل نوسانات از ویژگی های اصلی این تقویت کننده است.

این تقویت کننده از پایداری بسیار بالایی برخوردار است، و با اتصال آن به عناصر و المان های الکتریکی مثل مقاومت،خازن،دیود می توان انواع عملیات خطی و غیر خطی را انجام داد. آپ امپ عملیاتی lm741 اختلاف میان ولتاژهای ورودی در پای های مثبت و منفی را در خروجی با تقویت بسیار بالایی نشان می دهد. همچنین از فیوز ترانزیستوری برای جلوگیری از سوختن آپ امپ 741 در طبقه خروجی استفاده شده است که این نیز یکی از ویژگی های این آپ امپ می باشد.

شبیه سازی ها در نرم افزار اچ اسپایس – Hspice صورت گرفته است. تحلیل پاسخ سیگنال بزرگ و سیگنال کوچک یا تحلیل DC و AC، تحلیل پاسخ فرکانسی آپ امپ، جبران سازی با استفاده از خازن، بررسی اثر دما بر روی بهره خروجی، استفاده از فیدبک، بررسی پایداری آپ امپ، در این پروژه صورت گرفته است. همچنین تحلیل دستی نتایج در تمام بخش های گفته شده صورت گرفته است و بعد از خرید قابل دانلود می باشد.

در زیر بخشی از نتایج حاصل از شبیه سازی ها نشان داده شده است.

تحلیل dc آپ امپ

تحلیل پاسخ فرکانسی آپ امپ

تحلیل پاسخ فرکانسی آپ امپ


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی آپ امپ عملیاتی LM741 در Hspice”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.