دانلود شبیه سازی مقاله افزایش پایداری سیستم قدرت با کنترل کننده منطق فازی

عنوان فارسی

افزایش پایداری سیستم قدرت با استفاده از کنترل کننده منطق فازی

عنوان انگلیسی

Enhancement of Power System Stability Using Fuzzy Logic Controller

کلمات کلیدی

منطق فازی؛ پایدارساز سیستم قدرت؛ سیمولینک؛ تک ماشین با باس بینهایت؛ ماشین سنکرون

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 13 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 16
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Power Electronics and Drive System (مجله بین المللی الکترونیک قدرت و سیستم درایو)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (11 صفحه به صورت فایل ورد (WORD)) شبیه سازی : دارد (2 فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx و یک فایل فازی .fis)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

افزایش پایداری سیستم قدرت

انرژی برق به اصلی ترین نوع انرژی مورد استفاده کاربرد نهایی در جهان امروزی تبدیل شده است. همواره به تولید و انتقال انرژی برق، با دسترسی به سطح بالاتری از قابلیت اطمینان اقتصادی نیاز است. ولتاژهای عبوری از سیستم نیز در محدوده + 5 % از مقادیر نامی، توسط تنظیم کننده خودکار ولتاژ اعمالی به تحریک کننده های میدان مولد، و نیز بر حسب منابع توان راکتیو موجود در شبکه کنترل می شوند. برای عملیات صحیح، این سیستم بزرگ ادغامی به شرط عملکرد پایدار نیاز دارد.سیستم قدرت یک سیستم دینامیک است. این سیستم دائماً در معرض اغتشاشات کوچک قرار می گیرد و لذا زاویه نسبی مولد تغییر می کند. برای سیستم به هم پیوسته ای با قدرت تامین تقاضای توان بار، هنگامی که سیگنال گذرای S ناشی از اغتشاش نابود می شود، یک حالت پایدار قابل قبول و عملیاتی جدیدتر بدست می آید. این یعنی سیستم قدرت باید پایدار باشد. مهم است که این اغتشاشات سیستم را وارد حالت ناپایدار نکنند.

این پروژه یک تحقیق برای توسعه پایدارساز سیستم قدرت با منطق فازی را شامل می شود. این سیستم میراکنندگی ارتعاشات مولد را ارتقا می دهد و لذا بهینه سازی بهتری را حاصل می کند. انحراف سرعت (AM) و شتاب (AW) مولد روتور سنکرون به عنوان ورودی های کنترل کننده منطق فازی در نظر گرفته شده اند. این متغیرها اثر زیادی روی میرایی ارتعاشات مکانیکی محور ژنراتور دارند.سیگنال های پایدارکننده با استفاده از تابع عضویت فازی وابسته به این متغیرها محاسبه می شوند. عملکرد پایدارساز سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی، با پایدارساز سنتی، و سیستم بدون پایدارساز مقایسه شده است. برای دستیابی به قدرت میراکنندگی مطلوب در حالت های عملکردی مختلف، انحرافات سرعت و شتاب ماشین سنکرون به عنوان سیگنال ورودی پایدارکننده ها انتخاب می شوند. سیگنال پایدارکننده بر اساس قوانین خاص پایدارساز سیستم قدرت تعیین می شود. برای پایدارساز سیستم توان مبتنی بر قوانین فازی، سیستم پایدارساز مکمل بر اساس تابع عضویت فازی که به حالت های سرعت و شتاب مولد بستگی دارد تعیین می شود. نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که پایدارساز سیستم قدرت پیشنهادی مبتنی بر منطق فازی، نسبت به پایدارساز مبتنی بر قوانین برتری دارد زیرا فشار محاسباتی آن کمتر، و مقاومت عملکردی آن بیشتر است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله افزایش پایداری سیستم قدرت با کنترل کننده منطق فازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.