دانلود شبیه سازی تست و پیاده سازی مدار مجتمع خطی در پروتئوس

خلاصه:

در این پروژه، 6 آزمایش پیاده سازی مدار مجتمع خطی با استفاده از نرم افزار پروتئوس، انجام شده است. مدار مجتمع خطی (به انگلیسی: linear integrated circuit)، مجموعه ای از مدارهای آنالوگ الکترونیکی مینیاتوری است که بر روی یک قطعه از جنش نیمه هادی، پیاده سازی شده است.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
26,000تومان
گزارشکار: دارد (15 صفحه دست نویس) شبیه سازی : دارد (پروتئوس در فرمت های .DSN. & CDB. & XML)
شرح موضوع

پیاده سازی مدار مجتمع خطی در پروتئوس

در ابتدا، تعریفی از کلیات مدار مجتمع خطی ارائه می دهیم:

مدار مجتمع خطی (IC خطی)، یک دستگاه آنالوگ حالت جامد است که از لحاظ نظری، شامل تعداد نامحدودی حالت عملیاتی است. این دستگاه روی طیف پیوسته ای از سطوح ورودی عمل می نماید. برعکس، یک IC دیجیتال دارای تعداد محدود و گسسته ای حالت ورودی و خروجی است. در داخل یک محدوده ورودی خاص، منحنی تقویت IC خطی ، حالت خطی دارد. ولتاژهای ورودی و خروجی ، مستقیماً و متناسب با یکدیگر تغییر می کنند. رایج ترین و شناخته شده ترین IC خطی ، تقویت کننده عملیاتی یا آپ امپ است. این واحد از مقاومت ها، دیودها، ترانزیستورها ساخته شده که در یک مدار آنالوگ متداول قرار می گیرند. دو ورودی به اسم های معکوس کننده و غیرمعکوس کننده وجود دارند. سیگنال اعمالی به ورودی معکوس کننده ، منجر به ایجاد سیگنالی با فاز مخالف در خروجی می شود. سیگنال اعمالی به ورودی غیرمعکوس کننده ، سیگنالی با فاز یکسان در خروجی ایجاد می کند. اتصال از طریق مقاومت متغیر بین خروجی و ورودی معکوس کننده، برای کنترل ضریب تقویت بکار می رود. IC های خطی در تقویت کننده های صوتی ، مبدل های آنالوگ به دیجیتال (A/D)، تقویت کننده های میانگین گیر، دیفرانسیل گیرها ، تقویت کننده های DC (جریان مستقیم)، ادغام گرها، چندارتعاشی ها، نوسان سازها، فیلترهای صوتی، و مولدهای روبشی بکار می روند. IC های خطی در اکثر فروشگاه های بزرگ الکترونیکی موجود می باشند. چند دستگاه، دارای چندین تقویت کننده در داخل یک محفظه می باشند.

در ادامه به توضیحات مربوط به این پروژه می پردازیم. در یکی از آزمایشات، به بررسی و آزمایش منبع جریان ساده با ترانزیستور BJT پرداخته شده است.

فرآیند کار به این صورت بوده که در ابتدا، ولتاژ و جریان کل پایه ها در مدار زیر به دست آمده است. ولتاژ VCC به 8 ولت تغییر داده شده و جریان ها و ولتاژها محاسبه گردیده است. مقدار RL به 1K تغییر داده شده و تمامی ولتاژها و جریان ها، سنجش شده اند و سپس مقدار RL به 1.5K تغییر داده شده و مجددا تمامی ولتاژها و جریان ها اندازه گیری شده اند.

مدار مجتمع خطی

برای بررسی آزمایش های بعدی انجام شده در این پروژه می توانید فایل این محصول را خریداری نمایید.

در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به شبیه سازی قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی تست و پیاده سازی مدار مجتمع خطی در پروتئوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.