دانلود شبیه سازی روش OFDM با کدینگ کانال

خلاصه:

روش OFDM یکی از روش های ارسال اطلاعات در زیر حامل های متعامد است که به دلیل متعامد بودن امکان استفاده بیشتر از باند فرکانسی را فراهم می کند. در این پروژه روش OFDM به استفاده از کدینگ کانال در نرم افزار متلب شبیه سازی شده است و به همراه نتایج آن بعد از خرید قابل دانلود است.

متلب
قیمت دانلود مقاله
18,000تومان
گزارشکار: دارای نتایج شبیه سازی : در نرم افزار متلب
شرح موضوع

مدولاسیون OFDM

مدولاسیون OFDM یکی از روش های جدید در انتقال اطلاعات است. در مخابرات، تسهیم تقسیم فرکانس متعامد (OFDM) یک روش رمزگذاری داده های دیجیتالی در فرکانس های مختلف حامل است. OFDM به یک برنامه محبوب برای ارتباطات دیجیتال باند پهن تبدیل شده است که در برنامه های کاربردی مانند تلویزیون دیجیتال و پخش صوتی، دسترسی به اینترنت DSL، شبکه های بی سیم، شبکه های خطوط برق و ارتباطات 4G همراه استفاده می شود.

همچنین این تکنیک یکی از تکنیک های پیشنهادی برای استفاده در نسل پنجم شبکه ارتباطی یا 5G است. مزیت اصلی OFDM بر روی طرحهای تک حامل، توانایی آن در مقابله با شرایط کانال شدید (به عنوان مثال، تضعیف فرکانس های بالا در یک سیم مسی طول، تداخل باند باند و فشرده سازی فرکانس انتخابی به علت چند زاویه) بدون فیلتر های مقادیر پیچیده است.

کدگذاری کانال به همراه OFDM میتواند نرخ خطای بیتی یا BER را کاهش دهد.  در این پروژه روش OFDM با استفاده از کدگذاری و بدون کدگذاری کانال شبیه سازی شده است و به همراه فایل نتایج قابل دانلود میباشد.

شبیه سازی ها در نرم افزار متلب انجام شده است و در ادامه بخشی از نتایج شبیه سازی ها نشان داده شده است.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی روش OFDM با کدینگ کانال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.